Rapportera i flera väderstreck?

Saknar du något på temperatur.nu? Har du hittat en ny vädersida som du tycker bör finnas med på temperatur.nu? Förstår du inte hur en viss funktion fungerar?

Moderator: elf98

Rapportera i flera väderstreck?

Inläggav Lindstrand » 11 apr 2016, 14:10

Hej!

Jag har haft problem med solspikar. Nu har jag skaffat ytterligare en sensor, Netatmo. När man får mail om solspikar står det att man kan rapportera i flera väderstreck, men jag kan inte hitta någon info om det någonstans? Mitt förslag är att ni lägger till en länk i mailet om solspikar där det står: "Läs mer om att rapportera i två väderstreck" Länken bör då naturligtvis gå till en sida där det står hur man gör för att lägga till ytterligare en temperatursensor.

För min egen del undrar jag hur det går till om man vill lägga till en Netatmo sensor.
Användarvisningsbild
Lindstrand
Wannabe

Re: Rapportera i flera väderstreck?

Inläggav larky » 12 apr 2016, 08:23

Netatmo fungerar inte för tillfället att rapportera med, dom har ändrat i sitt API så att det inte funkar, felsökning pågår
larky
Moderator

Inläggav Lindstrand » 05 jul 2017, 16:43

Någon som vet hur det går med Netatmo? Min gamla dator som jag har rapporterat med i 9 år via en sensor kopplad via serieporten fungerar endast sporadiskt numera. Det vore toppen om det går att rapportera via Netatmo istället.
Användarvisningsbild
Lindstrand
Wannabe

Inläggav Plutonium » 06 jul 2017, 23:58

Lindstrand skrev:Någon som vet hur det går med Netatmo? Min gamla dator som jag har rapporterat med i 9 år via en sensor kopplad via serieporten fungerar endast sporadiskt numera. Det vore toppen om det går att rapportera via Netatmo istället.

Det ligger tyvärr i träda tillsvidare.
http://essunga.org
Moderator - Temperatur.nu
Användarvisningsbild
Plutonium
Moderator

Återgå till Förslag/Feedback/Support temperatur.nu