Idag...

Har kan du diskutera allt som inte passar i något av de andra forumen
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
Niklas
Moderator
Inlägg: 1019
Blev medlem: 22 mar 2008, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Idag...

Inlägg av Niklas »

Plutonium, ett billigare alternativ till laserbehandling med andra ord? ;)

Vi har varit i Globen idag (har iof blivit igår nu) och tittat på genrepet av Stockholm International Horse Show. En av frugans alla hästar är med så det var tydligen ett måste. Ska tillbaka på lördag för den "riktiga" tillställningen. :)
Användarvisningsbild
CirruZZ
Master Moderator
Inlägg: 1621
Blev medlem: 13 feb 2008, 16:46
Ort: Ystad

Re: Idag...

Inlägg av CirruZZ »

Ha så ni är en häst familj! Jag är uppvuxen i Täby och red i 8 år på Veda (inte långt från dig), å min fru med. Det var där vi träffades som unga! Nu rider ingen av oss längre i någon större utsträckning men frugan var med något år i globen i en show, samt har varit funktionär på Stockholm horse show ett antal gånger.
Niklas
Moderator
Inlägg: 1019
Blev medlem: 22 mar 2008, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Idag...

Inlägg av Niklas »

CirruZZ skrev:Ha så ni är en häst familj! Jag är uppvuxen i Täby och red i 8 år på Veda (inte långt från dig), å min fru med. Det var där vi träffades som unga! Nu rider ingen av oss längre i någon större utsträckning men frugan var med något år i globen i en show, samt har varit funktionär på Stockholm horse show ett antal gånger.
Ballt!
Det kan man väl säga att vi är. Vi har inga stora hästar utan mest islänningar. Några få chettisar också. Totalt runt 10 hästar tror jag. Håller inte räkningen längre (frugans grej hehe). Veda känner vi till. Har plockat endel elever från den ridskolan till vår. ;-)
Användarvisningsbild
elf98
Hemautomation - det är mer än en hobby
Inlägg: 5419
Blev medlem: 27 okt 2006, 13:49
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Idag...

Inlägg av elf98 »

... har jag fått ett eget kortinlösenavtal med Handelsbanken!

I praktiken kommer det att innebära att jag istället för 3% + 3kr kommer att betala endast 4.5kr i de allra flesta fallen när kunder betalar med kort! På kreditkort kommer jag att betala 4.5kr + ~2%, statistik säger tydligen att kreditkortsbetalningar står för ca 20% av alla kortbetalningar.

Visserligen är det en årsavgift på ett par tusen kronor, men 3% blir snabbt stora summor! Ett räkneexempel: Räkna ut hur stor min besparing blir när en kund handlar för tex 4000kr.

För kunderna blir det ingen skillnad förutom en ny layout på sidan där man knappar in kortnummer.
Grundade m.nu & temperatur.nu

Driver temperatur.nu

Bild
PerM
Hemautomation - det är mer än en hobby
Inlägg: 822
Blev medlem: 23 feb 2007, 14:46
Ort: Vallentuna
Kontakt:

Re: Idag...

Inlägg av PerM »

Säger du att banken tar 2-3% av försäljningspriset!?! Satan vad de skor sig!
Niklas
Moderator
Inlägg: 1019
Blev medlem: 22 mar 2008, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Idag...

Inlägg av Niklas »

PerM skrev:Säger du att banken tar 2-3% av försäljningspriset!?! Satan vad de skor sig!
Payson tar en hel del mer så ett inlösenavtal låter stabilt. :-)
Användarvisningsbild
elf98
Hemautomation - det är mer än en hobby
Inlägg: 5419
Blev medlem: 27 okt 2006, 13:49
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Idag...

Inlägg av elf98 »

Payson tar 3% + 3kr av hela transaktionsbeloppet. Ingen årsavgift, så har man liten omsättning tjänar man på Payson. Med min omsättning går jag ungefär +/-0 med eget inlösenavtal. Men omsättningen skall ju öka! :D

Banken tar 2kr av transaktionsbeloppet. och 2.2% när det är betalning med kreditkort. Sedan tar betalväxeln 2.5kr oavsett vilken korttyp det är.
Grundade m.nu & temperatur.nu

Driver temperatur.nu

Bild
Niklas
Moderator
Inlägg: 1019
Blev medlem: 22 mar 2008, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Idag...

Inlägg av Niklas »

elf98 skrev:Payson tar 3% + 3kr av hela transaktionsbeloppet. Ingen årsavgift, så har man liten omsättning tjänar man på Payson. Med min omsättning går jag ungefär +/-0 med eget inlösenavtal. Men omsättningen skall ju öka! :D

Banken tar 2kr av transaktionsbeloppet. och 2.2% när det är betalning med kreditkort. Sedan tar betalväxeln 2.5kr oavsett vilken korttyp det är.
och 2 kr vid varje utbetalning? :)
Det smidiga med inlösenavtal är väl bl.a. att stålarna dyker in på kontot "automagiskt".

Idag ska vi till globen... igen.
Användarvisningsbild
elf98
Hemautomation - det är mer än en hobby
Inlägg: 5419
Blev medlem: 27 okt 2006, 13:49
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Idag...

Inlägg av elf98 »

Jo de tar 2kr per utbetalning med, men jag brukar ta ut 10-15kkr åt gången, så den summan är försummbar.
Grundade m.nu & temperatur.nu

Driver temperatur.nu

Bild
Användarvisningsbild
elf98
Hemautomation - det är mer än en hobby
Inlägg: 5419
Blev medlem: 27 okt 2006, 13:49
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Idag...

Inlägg av elf98 »

...ska jag gå på årets första julbord!

Mums!
Grundade m.nu & temperatur.nu

Driver temperatur.nu

Bild
larky
Moderator
Inlägg: 1166
Blev medlem: 01 feb 2008, 12:21
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Idag...

Inlägg av larky »

..har jag lött en DS1820 som ska till frysen vid något lämpligt tillfälle. Det svårt var att hitta min rj12->rj45 omvandlare för att testa sensorn på min extra DS9490...
Nu ska det bara bli lite kallt så att tanten kommer på att det är dax för avfrostning, med tillhörande sensormontering!
Användarvisningsbild
Plutonium
Moderator
Inlägg: 1245
Blev medlem: 04 jan 2008, 02:34
Ort: Nossebro
Kontakt:

Re: Idag...

Inlägg av Plutonium »

Har en kort ledighet tills imorgon. Och på lördag åker jag upp till Drottningholm för att åter vakta Konungen.
http://essunga.org
Moderator - Temperatur.nu
Användarvisningsbild
CirruZZ
Master Moderator
Inlägg: 1621
Blev medlem: 13 feb 2008, 16:46
Ort: Ystad

Re: Idag...

Inlägg av CirruZZ »

Jaha då har man varit med om en jordbävning! Coolt!
Användarvisningsbild
elf98
Hemautomation - det är mer än en hobby
Inlägg: 5419
Blev medlem: 27 okt 2006, 13:49
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Idag...

Inlägg av elf98 »

Idag ska jag operera om ett öga...

Sist gjorde det =)"#=¤)?"#! tokont efteråt... Som tur är är det bara ett öga, men ändå. Usch...

http://www.memira.se/
Grundade m.nu & temperatur.nu

Driver temperatur.nu

Bild
larky
Moderator
Inlägg: 1166
Blev medlem: 01 feb 2008, 12:21
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Idag...

Inlägg av larky »

...har jag nästan slutfört en uppstädning och grafisk uppdatering av min hemsida, med stilmall och annat för mig avancerat. Arkiverat historiken för 2008 och börjat rita på nya diagram för 2009.
Skriv svar