Ny funktion: Sätt en favoritstation

Senaste nytt gällande http://www.temperatur.nu
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
Användarvisningsbild
elf98
Hemautomation - det är mer än en hobby
Inlägg: 5419
Blev medlem: 27 okt 2006, 13:49
Ort: Linköping
Kontakt:

Ny funktion: Sätt en favoritstation

Inlägg av elf98 »

Nu på morgonen har jag gjort en större ändring av hur navigering och sparande av senaste station fungerar.

Funktionen kan kort och gott benämnas "Favoritstation".

Funktionen är tänkt att fungera så här:

1. Du hittar en station som du känner är relevant för dig. Du klickar då antingen på temperaturen uppe i högra hörnet eller på texten "Gör XXXX till favoritstation" till höger i menyraden.
2. När du har satt en favoritstation kommer den alltid att visas i menyraden, oavsett var på temperatur.nu du befinner dig.
3. Du kan alltid snabbt gå till din favoritstation, oavsett var på temperatur.nu du är.
4. Stänger du din webbläsare kommer du att komma tillbaka till din favoritstation, oavsett var du var sist du besökte temperatur.nu. Visade du listan med alla orter kommer den att visas på samma sätt som tidigare, favoriten är dock sparad ändå.

Krångligt? Intuitivt? Buggigt?

Kommentera mera!
Grundade m.nu & temperatur.nu

Driver temperatur.nu

Bild
Användarvisningsbild
elf98
Hemautomation - det är mer än en hobby
Inlägg: 5419
Blev medlem: 27 okt 2006, 13:49
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Ny funktion: Sätt en favoritstation

Inlägg av elf98 »

Jag flyttade favoritfunktionen till vänsta kolumen.
Grundade m.nu & temperatur.nu

Driver temperatur.nu

Bild
HansG
Inlägg: 1
Blev medlem: 04 feb 2013, 11:30
Ort: Stockholm

Sätt en favoritstation

Inlägg av HansG »

Jag hade Uppsala som favoritstation och ville byta till Sveg. Det gick bra enligt dina anvisningar så länge jag var inloggad. Men varje gång jag går in på nytt ligger Uppsala där. Hur gör man för att spara en favoritstation så att den man vill se alltid kommer upp?
Användarvisningsbild
elf98
Hemautomation - det är mer än en hobby
Inlägg: 5419
Blev medlem: 27 okt 2006, 13:49
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Ny funktion: Sätt en favoritstation

Inlägg av elf98 »

Favoritfunktionen har inte något med inloggning att göra. Vad händer om du tar bort favoriten och startar om webbläsaren?
Grundade m.nu & temperatur.nu

Driver temperatur.nu

Bild
Skriv svar