Data uppdateras inte

Senaste nytt gällande http://www.temperatur.nu
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
Saltan
Wannabe
Inlägg: 6
Blev medlem: 07 apr 2018, 23:08

Data uppdateras inte

Inlägg av Saltan »

Senaste veckorna har jag haft problem med att data från min mätstation inte går att se på appen Temperaturen (Android). Går man in på den så säger den "Nätverk ej tillgängligt. Försök senare". En del andra stationer syns men på min station (Borensberg/Götagatan) står det NA, och markerar jag den står det "Data uppdateras ej. Var god dröj". Även stavningen har blivit konstig (ö i Götagatan ersatt av "Ä" och ett stycketecken (Bakvänt P).
Samma sak med Widgeten som ska visar temperaturen annars. Den har också uppdaterat dåligt de senaste veckorna och har nu inte gått att uppdatera sedan igår (2021-03-12 kl 14:03).
Går jag in på hemsidan temperatur.nu så syns datan från min station utan problem.
Vad kan det vara som strular?
Användarvisningsbild
elf98
Hemautomation - det är mer än en hobby
Inlägg: 5419
Blev medlem: 27 okt 2006, 13:49
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Data uppdateras inte

Inlägg av elf98 »

DEt var strul för drygt en vecka sedan när de flesta tredjepartsapplikationerna strulade.

Hipster temp (som jag antar att du syftar på när du nämner widget) ska fungera igen enligt flera rapporter. Den fungerar även när jag testar här.

Kollade över vad som skickas till temperaturen-appen och gjorde en justering - fungerar det bättre nu?
Grundade m.nu & temperatur.nu

Driver temperatur.nu

Bild
Saltan
Wannabe
Inlägg: 6
Blev medlem: 07 apr 2018, 23:08

Re: Data uppdateras inte

Inlägg av Saltan »

Ja det är Hipster jag avser och den fungerar igen nu.
Temperaturen-appen prövade jag att avinstallera för att se om det hjälpte med en ominstallation. Tyvärr hittade jag den inte igen i Play Butiken. Installerade några andra appar i stället men tyvärr har den inte samma funktion som den tidigare vad det gäller att visa temperaturkurvor etc. Den app jag hade tidigare såg i princip ut som den info som finns på temperatur.nu
Har den gamla appen utgått?
Användarvisningsbild
elf98
Hemautomation - det är mer än en hobby
Inlägg: 5419
Blev medlem: 27 okt 2006, 13:49
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Data uppdateras inte

Inlägg av elf98 »

DEn gamla appen har inte uppdaterats på länge.

Jag har dock tagit ett krafttag med temperatur.nu och APIet som apparna använder är uppdaterat och jag hoppas att det kommer nya appar snart.

En helt ny version av temperatur.nu är på gång - som kommer att fungera på mobiler. :)
Grundade m.nu & temperatur.nu

Driver temperatur.nu

Bild
Saltan
Wannabe
Inlägg: 6
Blev medlem: 07 apr 2018, 23:08

Re: Data uppdateras inte

Inlägg av Saltan »

Då håller vi ut så länge. tack för svar.
Saltan
Wannabe
Inlägg: 6
Blev medlem: 07 apr 2018, 23:08

Re: Data uppdateras inte

Inlägg av Saltan »

Är det någon störning på Hipster igen? har inte gått att uppdatera temperaturen sedan igår eftermiddag. Försöker man gå in på listan för att välja en station får man bara "error"
Användarvisningsbild
elf98
Hemautomation - det är mer än en hobby
Inlägg: 5419
Blev medlem: 27 okt 2006, 13:49
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Data uppdateras inte

Inlägg av elf98 »

Näe, Inga kända problem och har inte ändrat något (tror jag). Testar jag på min telefon fungerar det bra.

Någon annan som har problem?
Grundade m.nu & temperatur.nu

Driver temperatur.nu

Bild
Saltan
Wannabe
Inlägg: 6
Blev medlem: 07 apr 2018, 23:08

Re: Data uppdateras inte

Inlägg av Saltan »

Ok, konstigt. Har tagit bort Widgeten och lagt till den igen.
Väljer jag närmaste station får jag Linköping/Valla. Ska jag välja i listan så får jag inte upp några platser alls bara "error".
Kan det vara några rättigheter som måste sättas för denna widget? Har tittat på rättigheterna och den verkar ha tillgång till allt
Skriv svar