PerD här

Vem är du? Skriv en presentation om dig och varför du tycker att det är kul med temperaturer och väder!
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
PerD
Wannabe
Inlägg: 8
Blev medlem: 25 mar 2013, 10:17
Ort: Gärdhem

PerD här

Inlägg av PerD »

Hejsan,

Det här med väder och vind har ju alltid varit intressant. När hustrun var liten så hade hon ett bitande intresse för väder och det ligger skriva loggböcker på vinden någonstans från tidigt 80-tal.
Nu med modern teknik så kan man ju överlåta läsningen till automatik och det är ju bra. Jag har länge funderat på att lära mig lite mer kring de tekniker som är nödvändiga för att skapa och bearbeta information på webben och fick således tillfälle att kasta mig in i php- och wordpressvärlden med detta lilla projekt. Så förutom att publicera värdena på Trollhättan/Gärdhem så har jag också skapat en väderstationssite för Gärdhem där lite mer meteorologisk information finns att avläsa. Jag kommer också komplettera med ytterligare statistik som kan vara kul att veta typ "när var det varmast/kallast", "största skillnaden mellan dag och natt" daggpunkter m.m. Vi får se lite hur det utvecklar sig. Nu finns det i alla fall en bas att utgå ifrån.

Himla kul att se att det finns så många med liknande intressen på siten och det enorma arbete som admin m.fl. lägger ner på detta initiativ. Kanonkul!
Användarvisningsbild
Plutonium
Moderator
Inlägg: 1245
Blev medlem: 04 jan 2008, 02:34
Ort: Nossebro
Kontakt:

Re: PerD här

Inlägg av Plutonium »

Välkommen! Hoppas att du ska trivas och div "tokigheter" ska inspirera dig. :wink:
http://essunga.org
Moderator - Temperatur.nu
Skriv svar