Presentation av mig då.

Vem är du? Skriv en presentation om dig och varför du tycker att det är kul med temperaturer och väder!
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
Niklas
Moderator
Inlägg: 1019
Blev medlem: 22 mar 2008, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Presentation av mig då.

Inlägg av Niklas »

Då får väl jag också presentera mig.

Niklas heter jag. Kallas gärna för Nicke. 26 år gammal.
Bor i Stockholm / Vallentuna och delar hus med fru, 3 barn (en son på 7 månader och två döttrar, snart 2 och 4 år), 3 katter och 1 hund. "Tomten" delar vi tillsammans med våra 2 får. Vem orkar klippa gräset? :wink:
Vi har även ett tiotal hästar några kilometer bort och frugan driver ridskola/läger m.m.
Själv jobbar jag med programmering i eget företag med egna projekt.

Jag älskar teknik i alla dess former och 1-wirenätet har rullat på hos mig i omgångar. För några år sedan körde jag ett litet nät med någon sensor men det hamnade på is efter en flytt. För ett par månader sedan drog jag ett nät här hemma så nu har jag 1-wire på alla tre våningar i huset och då har jag räknat med källaren. ;) Kör även loggning av el-mätaren och imorgon kommer LCD-display som senare ska sitta i köket. Det är riktigt kul att få prylarna att fungera och det är även en kunskap jag har användning för i mitt arbete

Loggningen sker via en dator i källaren som även agerar tv-server (4 digitala mottagare, mythtv med betalkanaler via boxer).

Datorer är det största intresset efter djuren och familjen då förstås.

Ha det!
Edit:
Mycket har ändrats. Nu är jag 32, inga får eller hästar, jobbar som it-ansvarig på ett företag. Ja, juste. Ingen fru heller. ;)