Robert här!

Vem är du? Skriv en presentation om dig och varför du tycker att det är kul med temperaturer och väder!
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
dessy
Inlägg: 2
Blev medlem: 04 jun 2017, 01:15
Kontakt:

Robert här!

Inlägg av dessy »

Jag är en medelålders Gävlebo som jobbar som utvecklare och pysslar med home automation all annan ledig tid.

Inom väder så har jag en del prylar, men huvudpjäsen är en DAVIS-6322C Vantage Pro2 från Davis Instruments. Denna kontrolleras av en ControlbyWeb X320M (Web-Enabled Weather Station Controller). Förutöver detta har jag en uppsjö temperatursensorer för olika syften, de flesta 433MHz kontrollerade via en RFXtrx från RFXCOM, men även bergvärmepumpens sensor får bidra till medelvärdet. Jag har ännu inte hunnit fixa så att fler kan ta del av väderinformationen, men en dag då jag får tid över så blir det nog mer av detta också.

Jag, och några till, håller även på att utveckla en ny home automation plattform med namnet Dragstone. Den finns ute som beta nu men kommer snart med dashboard och ännu mer stöd för hårdvara. Hojta till om ni har bra idéer så kanske de dyker upp där. :)
dragstone.com - Den enkla lösningen för home automation
Mats789
Tar hemautomation på allvar
Inlägg: 118
Blev medlem: 05 mar 2016, 19:47
Ort: Linköping

Re: Robert här!

Inlägg av Mats789 »

Vera stöd?
dessy
Inlägg: 2
Blev medlem: 04 jun 2017, 01:15
Kontakt:

Re: Robert här!

Inlägg av dessy »

Du menar stöd som i att kontrollera Vera via API? Nej, inte ännu då ingen av oss har en Vera att testa med, men framöver kanske. För närvarande håller en utvecklare på med IKEA trådfri samt Hue. En annan med dashboarden samt att jag personligen ska, under sommaren, köra på med Onvif, GlobalCache WIFI2IR samt bergvärmepumpen (via husdatas interface). Sonos stod på kö men vi valde IKEA och Hue före.
dragstone.com - Den enkla lösningen för home automation
Skriv svar