Hej!

Vem är du? Skriv en presentation om dig och varför du tycker att det är kul med temperaturer och väder!
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
Hmph
Gillar hemautomation
Inlägg: 30
Blev medlem: 04 jan 2007, 20:16
Ort: Gällinge
Kontakt:

Hej!

Inlägg av Hmph »

Väder !
Gärna oväder, kan inte sluta att facineras av oväder. Översvämningar, snö kaos åska o.s.v.
Tyvärr inte lika kul att vara i det när man ska till jobbet eller sitter hemma och undrar när taket ska lyft.
För cirka ett år sedan så flyttade jag till villa på landet och då fick väder en annan betydelse, energi åtgång !
Sedan dess har jag loggat max o min temp förhand så att säga och jämfört med kWh som förbrukats, isolerat o donat och jämfört :-)
Nu snart kommer en väderstation installeras med nya options, ska bli spännande.

Jag är ingen väder expert eller så utan bara inresserad och kanske ovanligt mät galen.
Jobbar gör jag med miljöprovning vilket innefattar att mäta temperatur under "kontrollerade" former, spraya saltdimma och utesätta diverse apparater för avgaser, vibrationer och stötar, åsknedslag och spännings störningar you name it!

Vill med denna presentation inte alls hävda att hjag kan mäta temperatur, men lite hum har jag om det!
Säkerligen är jag i gått sällskap när jag påstar att mäta temperatur är ett med det lurigaste man kan pyssla med, inte så självklart.

eller ?