Danalock V3 BT

Teknisk support för produkter som finns på http://www.m.nu. Generella diskussioner rörande hårdvara hänvisas till teknikforumet.
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
ReverendBlack

Danalock V3 BT

Inlägg av ReverendBlack »

Hej!

Var lite för snabb och inkluderade mitt lås i Fibaro först där det ej funkar och nu kan jag ej lägga till det via Danalock appen (BT) trots fabriksåterställning...
Hur löser jag detta?
Nothing last forever, not even a Ford Pinto
Användarvisningsbild
supportM
Moderator
Kontakt:

Re: Danalock V3 BT

Inlägg av supportM »

Hej,

Har du exkluderat låset från Fibaro Home center? Det kan du testa även om du gjort fabriksåterställningen.

Mer info om fabriksåterställning finns här: https://danalock.com/faq/faq-danalock-v3/

/teamet på m.nu
// Officiellt supportkonto för m.nu
Användarvisningsbild
Malmgren
Gillar hemautomation

Inlägg av Malmgren »

Sitter med typ samma problem. Fick hem mitt lås, BT-parade det och inkluderade det i Z-Wave-nätverket (fram till denna punkt gick det oerhört smidigt). Insåg dock att ingenting funkade via Z-Wave och att det berodde på att låset inte blivit säkert inkluderat i nätverket. Verkar vara en hel vetenskap med Z-Wave security. Hur som helst fick jag rådet att fabriksåterställa och göra om alltihopa på nytt. Så jag tog fram ett gem och tryckte in det tio gånger i det lilla hålet, varpå dioden lyste rött.

Efter detta lyckas jag dock inte nå låset på något sätt. Det dyker helt enkelt inte upp i listan i Danalock-appen så jag kan para ihop det med telefonen. Har testat fler fabriksåterställningar och även att ta ur batterierna och sätta i dem igen. Några bra tips på vad man gör? Man kan ju göra en Z-Wave-inkludering även utan BT, men enligt Danalocks FAQ är det viktigt att man gör BT-delen först.

Låter lite som att man ska göra om detta gång på gång tills inkluderingen blir "rätt". Förbereder mig på mycket jobb för att få detta lås att lira...

Min miljö är för övrigt OpenHAB 2.5 samt en Z-stick S2. Har ett 20-tal andra noder som funkar bra.

/Daniel

edit: Löste det! Visade sig att det som Danalock callar "factory reset" inte nollställer allt, låset har fortfarande kvar information om Z-Wave-excludering. För mig funkade det att göra en ordentlig exclude ifrån controllern och därefter ännu en factory reset. Efter detta verkar den varit ordentligt nollställd, för då gick det att göra allt enligt instruktionsboken.
Användarvisningsbild
supportM
Moderator
Kontakt:

Inlägg av supportM »

Hej,

Skönt att höra att det löste sig! Hoppas det även löser sig för trådskaparen!

//Erik K @ m.nu
// Officiellt supportkonto för m.nu
Skriv svar