qubino flush 1 relay repeater?

Teknisk support för produkter som finns på http://www.m.nu. Generella diskussioner rörande hårdvara hänvisas till teknikforumet.

Moderator: elf98

Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
bmwsteffo
Wannabe

qubino flush 1 relay repeater?

Inlägg av bmwsteffo » 06 jul 2019, 11:45

Jag köpte en qubino flush 1 relay för ett tag sen och kopplade in till min garageport vilket funkar bra den har alltid kontakt med min tellstickenhet i huset men när jag ska inkludera magnetkontakterna Telldus z-wave så går det inte genom reläet det borde väl funka? Tiden bara räknar ner och händer ingenting. Dessutom undrar jag hur jag kan få temperaturgivaren att funka till reläet som jag köpte till den verkar inte heller få någon kontakt? /Stefan

etompau
Tar hemautomation på allvar

Re: qubino flush 1 relay repeater?

Inlägg av etompau » 06 jul 2019, 13:58

Det tror jag inte fungerar. En icke inkluderad z-waveenhet kan inte dra nytta av mesh-funktionen.
Gör inkluderingen direkt vid din Tellstick. Så är tanken med Z-wave, inkludering ska ske på kort avstånd.

bmwsteffo
Wannabe

Inlägg av bmwsteffo » 06 jul 2019, 14:11

Jag har testat att inkludera den vid tellsticken vilket funkar men när jag går ut till garaget intill qubinon så går det inte ändå tyvärr
:(

etompau

Inlägg av etompau » 06 jul 2019, 14:39

Uppdatering av mesh-nätverket kan ta en stund, har du haft brytaren under en tid i förrådet?
Testa med att begära nätverksuppdatering (Hantera platser--Ändra inställningar--Inställningar för Z-wave--Begär nätverksuppdatering)

bmwsteffo
Wannabe

Inlägg av bmwsteffo » 07 jul 2019, 10:31

Nä brytaren har varit igång hela tiden. Är det i tellduslive man uppdaterar den då? Jag hittar inte platsen du hänvisar till där?

etompau

Inlägg av etompau » 08 jul 2019, 09:07

Ja det är i Telldus Live/webbinterfacet du finner denna funktion.
Klicka på din enhet i "Hantera platser"--> ändra inställningar osv.

Skriv svar