Dörr-/fönstersensor - Nedis ZigBee tillsammans med Smartthings

Teknisk support för produkter som finns på http://www.m.nu. Generella diskussioner rörande hårdvara hänvisas till teknikforumet.
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
erli
Inlägg: 2
Blev medlem: 21 sep 2021, 08:28

Dörr-/fönstersensor - Nedis ZigBee tillsammans med Smartthings

Inlägg av erli »

Jag har köpt en Dörr-/fönstersensor - Nedis ZigBee (ART.NR: ZBSD10WT) och det framgår att den ska vara kompatibel med Samsung Smartthings. Hur ska jag bära mig åt för att få in sensorn i Smartthings-appen? Behövs någon ytterligare app/hubb för detta?
Användarvisningsbild
supportM
Moderator
Inlägg: 1010
Blev medlem: 20 aug 2014, 10:27
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Dörr-/fönstersensor - Nedis ZigBee tillsammans med Smartthings

Inlägg av supportM »

erli skrev: 21 sep 2021, 08:48 Jag har köpt en Dörr-/fönstersensor - Nedis ZigBee (ART.NR: ZBSD10WT) och det framgår att den ska vara kompatibel med Samsung Smartthings. Hur ska jag bära mig åt för att få in sensorn i Smartthings-appen? Behövs någon ytterligare app/hubb för detta?
Hej,

Nej, den ska fungera direkt utan någon annan hubb.

Om jag inte missminner mig fanns det en NEO-app som vi körde. Om inte så körde vi in den som en generisk enhet.

//Erik K @ m.nu
// Officiellt supportkonto för m.nu
erli
Inlägg: 2
Blev medlem: 21 sep 2021, 08:28

Re: Dörr-/fönstersensor - Nedis ZigBee tillsammans med Smartthings

Inlägg av erli »

I Smarttings-appen finns bara en generisk enhet för Z wave, hittar ingen för Zigbee.
Användarvisningsbild
supportM
Moderator
Inlägg: 1010
Blev medlem: 20 aug 2014, 10:27
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Dörr-/fönstersensor - Nedis ZigBee tillsammans med Smartthings

Inlägg av supportM »

erli skrev: 17 nov 2021, 19:18 I Smarttings-appen finns bara en generisk enhet för Z wave, hittar ingen för Zigbee.
Hej,

Den generiska för Z-wave startar ZigBee sökningen också :wink:

//Erik K @ m.nu
// Officiellt supportkonto för m.nu
Skriv svar