Finns IKEA-rullgardinsadaptrarna att köpa lösa?

Teknisk support för produkter som finns på http://www.m.nu. Generella diskussioner rörande hårdvara hänvisas till teknikforumet.

Moderator: elf98

Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
zyber
Tar hemautomation på allvar

Finns IKEA-rullgardinsadaptrarna att köpa lösa?

Inlägg av zyber » 24 aug 2015, 11:26

Hej,

Jag har redan två rullgardinsmotorer av nästan samma typ som jag kör med ett par IKEA-gardiner. Jag har därför redan riktig strömförsörjning, som jag skulle vilja hänga upp en tredje gardin på. Nu när ni har rullgardinsmotorerna så vill jag beställa från er, men jag vill gärna ha IKEA-adaptrarna också - men inte strömförsörjningen (annars hade jag köpt ett kitt).

Min fråga är alltså: Finns IKEA-adaptrarna lösa? Jag lyckas inte söka rätt på dem.
Alternativt: Finns det något datablad på motorerna med drivhjulens utformning så jag kan cadda ett och skriva ut (eller finns det redan färdiga filer, så jag kan skriva ut hemma?)

Vänligen,
Zyber
Användarvisningsbild
elf98
Hemautomation - det är mer än en hobby
Kontakt:

Re: Finns IKEA-rullgardinsadaptrarna att köpa lösa?

Inlägg av elf98 » 27 aug 2015, 23:00

https://www.m.nu/adapterset-till-20mm-t ... -2335.html

Vi vet att konkurrenter redan nu håller på och kopierar vårt koncept med motorer och adaptrar till IKEA/Jysk, vi har därför valt att inte släppa stl-filerna för adaptrarna i nuläget.

Vi har inte heller någon spec över de exakta måtten på motorns ingående delar.
Grundade m.nu & temperatur.nu

Bild Bild
Hanse

Inlägg av Hanse » 02 jan 2020, 13:33

Utvecklingen med 3D-skrivare och CAD går ju framåt, så nån chans att ni ändrat er på den här punkten några år senare och kan tänka er att dela med av STL filerna?
Jag har köpt ett paket av er som har med adaptrarna, men jag råkade kapa min Jysk-gardinstång lite väl kort så jag skulle vilja modda och printa ut en liten förlängd ändadapter.
Iofs inte så komplicerad att skapa en egen modell då dom ser ganska simpla ut, men värt en fråga i alla fall för att ev. spara lite tid. :)

/Hanse
Användarvisningsbild
elf98
Hemautomation - det är mer än en hobby
Kontakt:

Inlägg av elf98 » 09 jan 2020, 13:18

Vi delar fortfarande inte med oss av STL-filerna tyvärr.
Grundade m.nu & temperatur.nu

Bild Bild
Skriv svar