Telldus Z-Wave Mini Plugin Switch tappas bort

Teknisk support för produkter som finns på http://www.m.nu. Generella diskussioner rörande hårdvara hänvisas till teknikforumet.
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
andtos
Wannabe
Inlägg: 11
Blev medlem: 17 feb 2019, 16:21

Telldus Z-Wave Mini Plugin Switch tappas bort

Inlägg av andtos »

Jag installerade två nya switchar av denna typ i mitt z-wave nätverk. Det gick utmärkt :D . Efter några dagar försvann dock den ena från nätverket :( varvid jag exkluderade och inkluderade den igen - återigen fungerade den. Dagen efter försvann den andra från nätverket på liknande sätt. Denna gång provade jag att dra ut pluggen ur väggen och sätta i den igen - och då fungerar den igen. Detta har sedan hänt en gång till med båda pluggarna. Kan det vara något fel i mitt nätverk eller är det något fel på båda pluggarna?
Anders
Användarvisningsbild
supportM
Moderator
Inlägg: 1010
Blev medlem: 20 aug 2014, 10:27
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Telldus Z-Wave Mini Plugin Switch tappas bort

Inlägg av supportM »

andtos skrev: 06 jan 2021, 18:06 Jag installerade två nya switchar av denna typ i mitt z-wave nätverk. Det gick utmärkt :D . Efter några dagar försvann dock den ena från nätverket :( varvid jag exkluderade och inkluderade den igen - återigen fungerade den. Dagen efter försvann den andra från nätverket på liknande sätt. Denna gång provade jag att dra ut pluggen ur väggen och sätta i den igen - och då fungerar den igen. Detta har sedan hänt en gång till med båda pluggarna. Kan det vara något fel i mitt nätverk eller är det något fel på båda pluggarna?
Hej,

Min erfarenhet av pluggarna är att de är lite struliga. Dock osannolikt att du fått två defekta men har haft en privat som man fick dra ur någon gång i månaden för att den skulle hoppa igång igen.

Du skulle kunna undersöka hur Z-wave nätverket ser ut. Att den hoppar ur så snabbt tyder på att nätet inte stabiliserat sig ännu.

Om du flyttar pluggen till omedelbart bredvid din styrenhet, blir det stabilare då?

//Erik K @ m.nu
// Officiellt supportkonto för m.nu
Skriv svar