Zipato Keyfob 5 - ingen framgång med Qubino dimmers eller Tellstick ZNet Lite v2

Teknisk support för produkter som finns på http://www.m.nu. Generella diskussioner rörande hårdvara hänvisas till teknikforumet.
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
flyvert
Hemautomation - det är mer än en hobby
Inlägg: 393
Blev medlem: 22 aug 2013, 00:48
Ort: Västerås

Zipato Keyfob 5 - ingen framgång med Qubino dimmers eller Tellstick ZNet Lite v2

Inlägg av flyvert »

Hej

För flera år sedan köpte jag en Zipato Keyfob 5 från m.nu (order 20152860).
Av olika anledningar har den o en Qubino Flush 2 Relay 2 som var i samma order hamnat i malpåse tills alldeles nyligen.

Köpte nyss ytterligare två Qubino-enheter från m.nu, dimmers som jag kopplat in o kan styra från Telldus Live o app (dubbelrelät ännu ej tagit i bruk).


Nu försöker jag styra dom två dimmerenheterna från Zipato Keyfoben men får absolut inget att fungera förutom att Keyfoben går att addera/ta bort till/från Z-wave nätet, snällt dyker upp med associationsgrupper i Telldus Live, accepterar att jag lägger i o ur Qubino-enheterna i dess grupper samt att keyfoben blinkar rött o grönt när jag går igenom enkelklick (on) och dubbelklick (off) för dom 2 x 4 grupperna/knapparna.

Jag har provat att associera i både "av/på" gruppen och "start/stopp dimmer" gruppen utan att något händer på Qubino-sidan.

Från Telldus Live
Från Telldus Live

Är jag rökt på denna pryl för 539 SEK?

Fungerar den med något annat?

Finns det någon annan "fjärrkontroll" som jag kan använda istället?


PS
Har postat en tråd på Telldus forum utan att få något svar.
DS

/f
Om traktorn stjälper; håll i ratten, hoppa ej!