Koppla alarm till Z-Wave

Teknisk support för produkter som finns på http://www.m.nu. Generella diskussioner rörande hårdvara hänvisas till teknikforumet.
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
stures
Inlägg: 1
Blev medlem: 13 mar 2021, 23:08

Koppla alarm till Z-Wave

Inlägg av stures »

Hej, har ett Fulltankalarm för avloppstankar, fabrikat Afriso VA-Alert
Det står i manualen:
"Inkoppling av extern larmutrustning kan göras via de potentialfria reläkontakterna på 5,6,7]"
Dessa kontakter är märkta NO C NC.

Fråga, Jag skulle vilja ha detta alarm integrerat med Z-Wave (Animus Heart) så att jag vet när tanken börjar bli full. Fibaro Smart Implant verkar ha det jag är ute efter, är det så eller är det nån annan produkt jag ska satsa på?
Användarvisningsbild
supportM
Moderator
Inlägg: 1010
Blev medlem: 20 aug 2014, 10:27
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Koppla alarm till Z-Wave

Inlägg av supportM »

stures skrev: 13 mar 2021, 23:16 Hej, har ett Fulltankalarm för avloppstankar, fabrikat Afriso VA-Alert
Det står i manualen:
"Inkoppling av extern larmutrustning kan göras via de potentialfria reläkontakterna på 5,6,7]"
Dessa kontakter är märkta NO C NC.

Fråga, Jag skulle vilja ha detta alarm integrerat med Z-Wave (Animus Heart) så att jag vet när tanken börjar bli full. Fibaro Smart Implant verkar ha det jag är ute efter, är det så eller är det nån annan produkt jag ska satsa på?
Hej,

Ja, det gissar jag. Utan att veta mer borde du kunna leda valfri spänning genom reläkontakterna. Och därefter plocka upp den signalen med t ex ett Fibaro Smart Implant.

//Erik K @ m.nu
// Officiellt supportkonto för m.nu
Skriv svar