Sunricher sr-zg9100a-s slutade att paras med Hue Bridge

Teknisk support för produkter som finns på http://www.m.nu. Generella diskussioner rörande hårdvara hänvisas till teknikforumet.
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
Cthulin
Inlägg: 2
Blev medlem: 12 okt 2021, 22:01

Sunricher sr-zg9100a-s slutade att paras med Hue Bridge

Inlägg av Cthulin »

Hej,
Har 3 st Sunricher sr-zg9100a-s varav 1 av dem har hoppat ur Hue bryggan. Det var inga problem att lägga till den från början förutom att bryggan behövde vara väldigt nära (det gällde inte de andra två reläna).

Nu lyser dock den röda led indikatorn. Jag har gjort en manuell factory reset genom strömbrytning och resetknappen. Hue bryggan vill inte hitta ”lampan” även om de är så nära som i fysisk kontakt med varandra.

Vad gör jag för fel? Eller är den helt enkelt ur funktion?

Med vänlig hälsning,
Christoffer
Cthulin
Inlägg: 2
Blev medlem: 12 okt 2021, 22:01

Re: Sunricher sr-zg9100a-s slutade att paras med Hue Bridge

Inlägg av Cthulin »

Löste det tillslut.

Gjorde reseten om och om igen. Vet inte vad som gjorde att det tillslut fungerade.

Satte iaf av och på strömbrytaren under tiden jag sökte efter lampan. Tillslut dök den upp
Användarvisningsbild
supportM
Moderator
Inlägg: 1010
Blev medlem: 20 aug 2014, 10:27
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Sunricher sr-zg9100a-s slutade att paras med Hue Bridge

Inlägg av supportM »

Cthulin skrev: 12 okt 2021, 22:25 Löste det tillslut.

Gjorde reseten om och om igen. Vet inte vad som gjorde att det tillslut fungerade.

Satte iaf av och på strömbrytaren under tiden jag sökte efter lampan. Tillslut dök den upp
Hej,

Skönt att det löste sig!

På/av på strömbrytaren brukar underlätta vid sökningen, så kan vara ett tips om du behöver lägga till fler!

//Erik K @ m.nu
// Officiellt supportkonto för m.nu
Skriv svar