Display till 433MHz temp / luftfuktighets sensorer

Väderstationer och tillbehör - Hur fungerar den? Vilken väderstation är bäst?
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
fredl
Inlägg: 1
Blev medlem: 03 dec 2013, 17:08
Ort: Degerfors

Display till 433MHz temp / luftfuktighets sensorer

Inlägg av fredl »

Har en tellstick.net och ett antal temp / luftfuktighetssensorer som jag loggar med tdtool.py i min NAS. Skulle dock vilja ha ett enkelt sätt att se åtminstone några av sensorernas värden utan att behöva logga in på Telldus eller öppna en app i mobilen.

Har en Capidi men eftersom den har så kort räckvidd så kan jag bara ha inomhustemperaturen på den. Skulle därför vilja ha ett set som kan visa värden från tellstick kompatibla sensorer. Gärna i vitt och med stora och tydliga siffror som syns på håll. Inne + ute skulle räcka men gärna något mer.

Har inget emot att behöva köpa ytterligare sensorer bara att jag kan läsa av dem med min Tellstick.net.

Tips?
Bjool
Inlägg: 1
Blev medlem: 05 okt 2012, 03:18
Ort: Stockholm

Re: Display till 433MHz temp / luftfuktighets sensorer

Inlägg av Bjool »

Hur gick det med detta? Jag har exakt samma önskan, att kunna ha en display som visar temperaturen utomhus, och framförallt i bastun, så en vet när det är bra bastutemperatur.
DenSnea
Gillar hemautomation
Inlägg: 38
Blev medlem: 22 dec 2017, 21:03

Re: Display till 433MHz temp / luftfuktighets sensorer

Inlägg av DenSnea »

Snubblade över denna tråden och kom och tänka på den här jag såg på AliExpress:

https://www.aliexpress.com/item/Wireles ... eLevelAB=5

Visserligen blir det att montera dubbla sensorer men det verkade inte spela någon roll?
Skriv svar