Vilken väderstation har jag?

Väderstationer och tillbehör - Hur fungerar den? Vilken väderstation är bäst?
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
Mats_R
Wannabe
Inlägg: 3
Blev medlem: 04 aug 2008, 12:52
Ort: Hamstad

Vilken väderstation har jag?

Inlägg av Mats_R »

Hej!
Jag är ny här på forumet och behöver lite hjälp. Jag har köpt en begagnad väderstation på loppmarknad.
Jag behöver få reda på fabrikatet (tillverkaren) för att få tag på manualen till den, och se om det finns program för att ansluta den till datorn.

På apparaten står endast "ELECTRONIC WEATHER STATION" och på insidan och på kretskortet finns ingen information. Till apparaten finns vindmätare, regnmätare samt givare för temp och fuktighet. Dessa enheter ansluts med modularkontakter till en liten dosa som med en grövre kabel ansluts till instrumentet.
Jag har letat på internet utan resultat. Jag ska försöka skicka med bilder som bilaga, om det inte går så mejla mig gärna, så skickar jag bilderna.

Mvh Mats
sven.sluring@yahoo.se
Mats_R
Wannabe
Inlägg: 3
Blev medlem: 04 aug 2008, 12:52
Ort: Hamstad

Re: Vilken väderstation har jag?

Inlägg av Mats_R »

Nu kom nog bilderna med. De är tyvärr lite otydliga eftersom de inte fick bli för stora.
/Mats
väderstation2.jpg
väderstation2.jpg (68.54 KiB) Visad 4174 gånger
väderstation1.jpg
väderstation1.jpg (75.54 KiB) Visad 4169 gånger
Användarvisningsbild
elf98
Hemautomation - det är mer än en hobby
Inlägg: 5419
Blev medlem: 27 okt 2006, 13:49
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Vilken väderstation har jag?

Inlägg av elf98 »

De kan vara upp till 1Mb... :D
Grundade m.nu & temperatur.nu

Driver temperatur.nu

Bild
safecast
Tar hemautomation på allvar
Inlägg: 141
Blev medlem: 10 nov 2006, 00:06
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Vilken väderstation har jag?

Inlägg av safecast »

Det där är en gammal oregon WM918.

De flesta program funkar mot den och det är en bra grej. Dom brukar behöva lite service beroende på skicket men den ska nog få igång..

Mvh
Rickard
safecast ab
Mats_R
Wannabe
Inlägg: 3
Blev medlem: 04 aug 2008, 12:52
Ort: Hamstad

Re: Vilken väderstation har jag?

Inlägg av Mats_R »

Tack för hjälpen, Rickard.
Jodå, väderstationen fungerar, men jag förstår inte riktigt hur minnesdelen skall användas. Men nu kan jag börja leta efter manualen. Jag har provat med programmet Weather Display, men ännu inte fått det att fungera. Jag jobbar vidare.

/Mats
Skriv svar