Oregon WMR200 och Telldus

Väderstationer och tillbehör - Hur fungerar den? Vilken väderstation är bäst?
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
realdexter
Wannabe
Inlägg: 16
Blev medlem: 02 maj 2011, 21:37
Ort: Borgholm

Oregon WMR200 och Telldus

Inlägg av realdexter »

Har en gammal väderstation som inte fungerat på flera år, en WMR200. Vindmätaren var det första som slutade få kontakt med huvudenheten. För lite sen köpte jag en Telldus Tellstick Znet Lite v2 och döm om min förvåning när jag idag under enheter hittade ett värde från vindmätaren. Är det möjligt? Sänder Oregons grejor på 433 MHz? Värdet från vindmätaren var 4 dagar gammalt, så den har nog inte ständig kontakt.
Användarvisningsbild
supportM
Moderator
Inlägg: 1010
Blev medlem: 20 aug 2014, 10:27
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Oregon WMR200 och Telldus

Inlägg av supportM »

realdexter skrev: 09 dec 2019, 20:23 Har en gammal väderstation som inte fungerat på flera år, en WMR200. Vindmätaren var det första som slutade få kontakt med huvudenheten. För lite sen köpte jag en Telldus Tellstick Znet Lite v2 och döm om min förvåning när jag idag under enheter hittade ett värde från vindmätaren. Är det möjligt? Sänder Oregons grejor på 433 MHz? Värdet från vindmätaren var 4 dagar gammalt, så den har nog inte ständig kontakt.
Hej,

Japp, det är 433MHz mellan sensorer och huvudenheten. Hade dock ingen koll på att Telldus kunde tolka den :D

Annars är det ganska vanligt att man hittar grannars temperatursensorer när man har en Tellstick. Brukar vara hygglig räckvidd på 433 grejer!

//Erik K @ m.nu
// Officiellt supportkonto för m.nu
Skriv svar