Japp! Precis sålarky skrev:Får du igång belysningen?
(echo 1 > /dev/1wire/FF.9C0300000100/backlight)
Det har jag också testat, men verkar inte ge något. Dvs att först skicka text och sen ändra kontrasten.larky skrev:Så lyset funkar men inte text? Kollat kontrastinställningen ?
Skicka en massa text först så att displayen inte är tom, skruva sen!
Det där med LCDon är jag lite undrande över, vad är det jag stänger av / slår på, är det displayens interna controller? För det verkar ju inte beröra bakgrundsbelysningen, för den är fristående...eller?Niklas skrev:Har du testat:
echo 1 > /mnt/1wire/FF.XXXXXXXXXXXX/LCDOn
?
Du stänger av och sätter på textvisningen typ.CirruZZ skrev:Det har jag också testat, men verkar inte ge något. Dvs att först skicka text och sen ändra kontrasten.larky skrev:Så lyset funkar men inte text? Kollat kontrastinställningen ?
Skicka en massa text först så att displayen inte är tom, skruva sen!
Det där med LCDon är jag lite undrande över, vad är det jag stänger av / slår på, är det displayens interna controller? För det verkar ju inte beröra bakgrundsbelysningen, för den är fristående...eller?Niklas skrev:Har du testat:
echo 1 > /mnt/1wire/FF.XXXXXXXXXXXX/LCDOn
?
Ja...har skruvat den där lilla potentiometern fram och tillbaka samtidigt som jag kollat på displayen ( och först skickat text till den...)elf98 skrev:Och du har justerat konstrasten?