Bestcon RM4C Mini HJÄLP!!!!

I detta forum hör diskussioner gällande teknik i största allmänhet och hemautomation i synnerhet hemma.
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
kallstrom_74
Wannabe
Inlägg: 3
Blev medlem: 15 jan 2020, 09:28

Bestcon RM4C Mini HJÄLP!!!!

Inlägg av kallstrom_74 »

Hej Alla! Ja som rubriken lyder så har jag inskaffat en broadcom RM4c mini, skaffade den för att kunna styra värmepumpen, en (mitsubishi fh35)
Men har stött på patrull..den vägrar att känna igen fjärrkontrollen..inga av "options" den ger mig för mitsubishi funkar, och när den säger att jag ska rikta powerknappen på fjärrkontrollen mot broadcomen för att kopiera ir signalerna, så säger den att den registererar det, men det funkar inte när man prova sen

har provat ICH, ICH EU (dom verkar INTE stödja RM4C), e-control kommer jag bara till att den ska hitta enheten (RM4C) och den hittar då bara en okänd enhet, sen kommer man inte längre..den enda som funkar är Broadlink international appen..men då kan jag inte få till det med värmepumpen

är det någon här som vet om jag gör något fel när jag ska lägga till fjärren? eller om det ..tja finns nån bättre programvara som stödjer denna nya
kallstrom_74
Wannabe
Inlägg: 3
Blev medlem: 15 jan 2020, 09:28

Re: Bestcon RM4C Mini HJÄLP!!!!

Inlägg av kallstrom_74 »

Uppdatering...ställde Broadcomen intill värmepumpen, och vips började det funka, ja att den ska kunna sända 5-10 meter ..hmm ja DET stämmer inte
Användarvisningsbild
supportM
Moderator
Inlägg: 1010
Blev medlem: 20 aug 2014, 10:27
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Bestcon RM4C Mini HJÄLP!!!!

Inlägg av supportM »

Tråkigt med den dåliga räckvidden men skönt att du löste det.

Funderat på om det kan finnas andra ljuskällor som stör IR-sändningen?

//Erik K @ m.nu
// Officiellt supportkonto för m.nu
Skriv svar