Förlänga Ikea Fyrtur gardiner?

I detta forum hör diskussioner gällande teknik i största allmänhet och hemautomation i synnerhet hemma.
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
mmmarabou
Wannabe
Inlägg: 4
Blev medlem: 01 jul 2020, 22:10

Förlänga Ikea Fyrtur gardiner?

Inlägg av mmmarabou »

Jag har 9 stycken Ikea Fyrtur gardiner till mina sovrum. Jag är jättenöjd med ett undantag. I ett sovrum finns det en dörr som skulle behöva en gardinlängd på ca 220 cm för att bli mörklagd. Jag har inte lyckats hitta någon guide för hur man kan få gardinen att gå längre än fabriksinställda 195 cm.

Känner ni till någon lösning? Jag har inget emot att köpa till extra komponenter om det skulle lösa problemet.
Användarvisningsbild
supportM
Moderator
Inlägg: 1010
Blev medlem: 20 aug 2014, 10:27
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Förlänga Ikea Fyrtur gardiner?

Inlägg av supportM »

mmmarabou skrev: 01 jul 2020, 22:15 Jag har 9 stycken Ikea Fyrtur gardiner till mina sovrum. Jag är jättenöjd med ett undantag. I ett sovrum finns det en dörr som skulle behöva en gardinlängd på ca 220 cm för att bli mörklagd. Jag har inte lyckats hitta någon guide för hur man kan få gardinen att gå längre än fabriksinställda 195 cm.

Känner ni till någon lösning? Jag har inget emot att köpa till extra komponenter om det skulle lösa problemet.
Hej,

Tyvärr har vi ingen lösning som fungerar rakt av. Våra tubmotorer fungerar med antingen Z-wave eller 433Mhz, men tyvärr använder Fyrtur Zigbee som är det sista av de tre stora protokollen :(

Om du inte behöver ha allt i samma system så fungerar våra rullgardinspaket utmärkt till de flesta gardiner, t ex https://www.m.nu/rullgardin-markis/moto ... z-wave-24v

//Erik K @ m.nu
// Officiellt supportkonto för m.nu
Skriv svar