Tibber som elleverantör integrerar ditt smarta hem

I detta forum hör diskussioner gällande teknik i största allmänhet och hemautomation i synnerhet hemma.
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
EzCo
Wannabe
Inlägg: 5
Blev medlem: 25 sep 2013, 10:25
Ort: Göteborg

Tibber som elleverantör integrerar ditt smarta hem

Inlägg av EzCo »

Jag kan tipsa om Tibber som elleverantör. Äntligen en elleverantör som faktiskt gör något innovativt och ligger i framkant och dessutom är miljö- och prismedvetna. Till att börja med har de en app som mäter sin elkonsumtion timme för timme med möjligheter att analyser och kan integrera med en hel del andra delar av ditt smarta hem som Home Assistant, Homey, Philips Hue,Telldus, Adax, Fronius, Mill, Netatmo, Ngenic och diverse solceller. Sen om man har elbil kan den styra att till exempel ladda din elbil just när elen är som billigast och garantera 50% lägre elpris.

Har ni några funderingar så är det bara att fråga då jag kört dem ett tag.
Tibber inbjudan/tipslänk/värvningslänk eller kod de91e98e - Få 500 kr att handla teknikprylar för i deras store
ante_t
Inlägg: 1
Blev medlem: 08 feb 2021, 22:06

Re: Tibber som elleverantör integrerar ditt smarta hem

Inlägg av ante_t »

Hej,

Jag skaffade nyligen Tibber och håller på att renovera ett hus där jag har tänkt att integrera värmestyrningen med Tibber.
Finns olika sätt att göra det på som jag har förstått. Antingen kopplar man Tibber till värmepumpen eller så köper man smarta termostater som man sätter på elementen där man kan styra varje enskilt element. Vilket är bäst att köra på? eller ska köra på båda alternativen?
Tibber: 500 till dig/mig
Länk: https://invite.tibber.com/c647556d kod: c647556d
Skriv svar