Eliq

Recensioner av specifika produkter - Omdömmen, Betyg, Beröm, Negativa sidor.
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
Håkan
Wannabe
Inlägg: 17
Blev medlem: 06 maj 2007, 00:37
Ort: Nacka

Eliq

Inlägg av Håkan »

Hej,
är lite intresserad av Eliqmätaren, Är det någon som har en sådan som skulle kunna skriva några rader om hur den funkar?
Driftsäkerhet, räckvidd, hur bra/dåligt är "utdata" funktionen, kan man kontinuerligt ladda ur data ur den? o.s.v. o.s.v.
Användarvisningsbild
elf98
Hemautomation - det är mer än en hobby
Inlägg: 5419
Blev medlem: 27 okt 2006, 13:49
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Eliq

Inlägg av elf98 »

Uppdateringen som möjliggör datorkoppling är inte släppt än. När den kommer är det export av data i CSV-format som är aktuellt. Exakt hur ofta CSV-filen kommer att uppdateras vet jag inte.

Jag upplever räckvidden som bra, vi har ett betonghus och trots att elmätaren sitter ute får jag kontakt med med sändaren i nästan hela huset. Det är så klart svårt att ge några garantier för att räckvidden skall vara lika bra i ett annat hus. Jämfört med Powerconcern är räckvidden bättre.
Grundade m.nu & temperatur.nu

Driver temperatur.nu

Bild
Håkan
Wannabe
Inlägg: 17
Blev medlem: 06 maj 2007, 00:37
Ort: Nacka

Re: Eliq

Inlägg av Håkan »

Ok, tack. Jag avvaktar datorkopplingen så får vi se...
Håkan
Wannabe
Inlägg: 17
Blev medlem: 06 maj 2007, 00:37
Ort: Nacka

Re: Eliq

Inlägg av Håkan »

Har varit i kontakt med supporten och det verkr vara så att man måste trycka på en "knapp" på skärmen för att dumpa ut data till filer som man sedan kan läsa in via USB, enheten dykr upp som en "minnespinne" om jag fattade det rätt.

synd att man tydligen inte kan automatisera hela flödet av inläsning av data..
Skriv svar