Odroid U3

Vilken produkt vill du att vi ska ta in? Vad saknar du för funktioner på just din pryl? Har du förslag på hur nästa generation av pryl X skall se ut? Hjälp till att driva utvecklingen framåt!
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
Användarvisningsbild
supportM
Moderator
Inlägg: 1010
Blev medlem: 20 aug 2014, 10:27
Ort: Linköping
Kontakt:

Odroid U3

Inlägg av supportM »

Vad tror ni om denna? Något som kan vara intressant?

http://hardkernel.com/main/products/prdt_info.php

En mikrodator som är betydligt kraftfullare än Raspberry Pi. I exempelvideon som är bifogad körs Tekken 6 på en PSP-emulator, så den tycks ju klara hufsat avancerad emulering iaf.
Operativsystem som fungerar är XUbuntu och Android.

Den skulle gissningsvis kosta ca 6-700 kronor för er kunder.

//Jonas, m.nu
// Officiellt supportkonto för m.nu
SirMaggot
Tar hemautomation på allvar
Inlägg: 65
Blev medlem: 09 jun 2014, 17:25
Ort: Strängnäs

Re: Odroid U3

Inlägg av SirMaggot »

Jag skulle förmodligen köpa en utan att ha direkt användning för den :mrgreen:
JayJay
Wannabe
Inlägg: 24
Blev medlem: 13 okt 2014, 21:25
Ort: Norrköping

Re: Odroid U3

Inlägg av JayJay »

Surfade efter lämplig och billig hårdvara att köra OpenHAB. Odroid U3 verkar vara kraftfullare än något annat alternativ i prisklassen och de som testat verkar nöjda... Några planer att ta in den i sortimentet?
Användarvisningsbild
supportM
Moderator
Inlägg: 1010
Blev medlem: 20 aug 2014, 10:27
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Odroid U3

Inlägg av supportM »

Vi har noterat en lite större efterfrågan på dem senaste tiden, så det kan tänkas. Håll utkik på Facebook! :)

//Jonas, m.nu
// Officiellt supportkonto för m.nu
Användarvisningsbild
Malmgren
Gillar hemautomation
Inlägg: 33
Blev medlem: 03 feb 2013, 16:47
Ort: Kölefors, Kinda

Re: Odroid U3

Inlägg av Malmgren »

Förlåt att jag väcker en väldigt gammal tråd här nu, men ämnet är fortfarande högaktuellt. Senaste Odroid XU4 väcker oerhörda habegär hos mig, känns som att det spöar skiten ur godtycklig hallonprodukt. Och de har fortfarande ingen återförsäljare i norden. Tror att ni skulle kunna sälja mycket om ni blev återförsäljare faktiskt!

/Daniel
Användarvisningsbild
Malmgren
Gillar hemautomation
Inlägg: 33
Blev medlem: 03 feb 2013, 16:47
Ort: Kölefors, Kinda

Re: Odroid U3

Inlägg av Malmgren »

Utan att det känns som att jag gör reklam för en konkurrent till m.nu här nu så kan jag bara notera att det verkar ha dykt upp en svensk återförsäljare, http://www.neuromining.se. Det intressanta är dock att deras priser är ungefär det dubbla mot att köpa direkt ifrån Hardkernel, så frågan är varför någon skulle köpa därifrån :D Finns iofs inte med på listan över officiella återförsäljare så de kanske helt enkelt köper via samma kanal som alla vi andra och så lägger på 100% på det...

/Daniel
Skriv svar