MCO med Dimmer

Vilken produkt vill du att vi ska ta in? Vad saknar du för funktioner på just din pryl? Har du förslag på hur nästa generation av pryl X skall se ut? Hjälp till att driva utvecklingen framåt!
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
Markland
Wannabe
Inlägg: 7
Blev medlem: 06 jul 2016, 13:47
Ort: Sundbyberg

MCO med Dimmer

Inlägg av Markland »

Hej!

Är väldigt sugen på att köpa MCO brytarna med glas och annat tjusigt men mitt problem är att de inte har dimmer funktion.

En snabb kik på MCO's hemsida visar att det finns en variant med dimmer inbyggt. Kan dock inte hitta den på m.nu eller någon annan zwave sida i Sverige.

http://www.mcohome.com/show_list.php?id=13&sid=46
Under "optional models" finns beskrivet en dim-variant.

Kan det finnas möjlighet för m.nu att ta hem ett gäng sådana? Jag kan vänta, om jag får respons på huruvida det är möjligt annars får jag ju fortsätta leta alternativ!

Hälsningar,
Mikael
Användarvisningsbild
elf98
Hemautomation - det är mer än en hobby
Inlägg: 5419
Blev medlem: 27 okt 2006, 13:49
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: MCO med Dimmer

Inlägg av elf98 »

Vi har en sådan hemma och kommer ev att ta hem fler.

PRoblemet med dem är att det är en framkantsdimmer vilket gör att långt ifrån alla LED-lampor kommer att fungera.
Grundade m.nu & temperatur.nu

Driver temperatur.nu

Bild
Markland
Wannabe
Inlägg: 7
Blev medlem: 06 jul 2016, 13:47
Ort: Sundbyberg

Re: MCO med Dimmer

Inlägg av Markland »

Aha jag förstår.

För mig så skulle det inte göra så mycket då jag inte har många led. Men ja, det är ju jag personligen det. :)

Hur eller hur skulle jag nog vara intresserad utav dem ifall ni tog hem dem. Skulle underlätta en hel del då jag gärna vill ha MCOs knappar (eller liknande, snygga/kapacitiva) men behöver dimmer... Så blir ju lite svårt för mig just nu. :)
Skriv svar