Bugg hos Temperatur.nu?

Är något trasigt? Rapporterar en station konstant felaktiga temperaturer? Ge en så detaljerad beskrivning av vad som felar som möjligt, gärna med bilder/grafer.
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
Användarvisningsbild
Walo
Hjälper till att bygga ut temperatur.nu!
Inlägg: 163
Blev medlem: 28 okt 2006, 23:34
Ort: Bollnäs
Kontakt:

Bugg hos Temperatur.nu?

Inlägg av Walo »

Har upptäckt att min temperaturuppdatering http://temperatur.nu/finnshogst.html fungerar när det är under -6°C
detta trots att en givare lagt av.
Temperaturen rapporteras via Telldus live och två trådlösa givare där den ena stannat,
troligen är det slut på batteriet i den givaren. Har inte haft möjlighet att åka och byta batteriet just nu.
Den ena givaren fungerar, men jag kan ju tyvärr ej administrera att välja en eller två givare temporärt.

Men hur som helst nu när temperaturen nu sjunkit under den temperatur som "lagt av" i detta fall -6°C
så då "duger" den fungerande givaren... Den "döda" givaren har inte fungerat sedan 21 dec 2014.

Så det kanske är en bugg i temperaturavläsningen?
Nått att kika på i alla fall?! :)
Bild029.png
Bild030.png
Användarvisningsbild
Walo
Hjälper till att bygga ut temperatur.nu!
Inlägg: 163
Blev medlem: 28 okt 2006, 23:34
Ort: Bollnäs
Kontakt:

Re: Bugg hos Temperatur.nu?

Inlägg av Walo »

Nu har jag löst problemet temporärt genom att välja inomhusgivaren hemma som en av dessa två givare.
Lär ju inte bli mer än +23°C ute före jag hunnit till sommarstugan få jag hoppas... :roll:
Skriv svar