[Stationssidan uppdateras inte (HTTP GET över GPRS)

Är något trasigt? Rapporterar en station konstant felaktiga temperaturer? Ge en så detaljerad beskrivning av vad som felar som möjligt, gärna med bilder/grafer.
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
SGL70
Gillar hemautomation
Inlägg: 37
Blev medlem: 22 apr 2019, 00:07

Re: Loggar för felsökning? (HTTP GET över GPRS)

Inlägg av SGL70 »

En liten sammanfattning:
  • Jag får svaren '200 OK' och 'ok! (tempvärde)' från servern.
  • Jag ser att loggfilen (txt-filen) uppdateras i takt med att jag skickar dem 1 gång per minut.
  • Beteendet är samma via GPRS och via WiFi
  • När jag anväder browsern når datan txtfilen och sidan uppdateras oftast, men inte alltid.
Borde jag få svaren '200 OK' och 'ok! (temp)' plus att loggfilen uppdateras, om det var fel på anrop, data, struktur etc? Jag borde inte det, tycker jag. Om det antagandet stämmer, pekar det ju på att något går fel på serversidan. Eller resonerar jag fel här?

Hursom, jag står lite vid vägs ände här. Alla förslag är välkomna i detta läge....

EDIT: Nu (20:00) kan jag inte nå txt-filen: Error 404

Ha det!
Greger
SGL70
Gillar hemautomation
Inlägg: 37
Blev medlem: 22 apr 2019, 00:07

Re: Loggar för felsökning? (HTTP GET över GPRS)

Inlägg av SGL70 »

Efter ha monterat pryttlarna i en dosa, så funkar allt. Lite överraskande, men roligt!

Hade varit kul att veta vad som ordnade upp allt (koden är densamma)....men, men.

// Greger
SGL70
Gillar hemautomation
Inlägg: 37
Blev medlem: 22 apr 2019, 00:07

Re: [Löst?] Stationssidan uppdateras inte (HTTP GET över GPRS)

Inlägg av SGL70 »

Någon som vet varför det inte går att se txt-filen? Alltså att man får Error 404?
Skriv svar