Just nu kan vi inte hämta temperaturen i Delsbo!

Är något trasigt? Rapporterar en station konstant felaktiga temperaturer? Ge en så detaljerad beskrivning av vad som felar som möjligt, gärna med bilder/grafer.
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
Användarvisningsbild
bruka
Tar hemautomation på allvar
Inlägg: 290
Blev medlem: 12 nov 2007, 13:48
Ort: Delsbo

Just nu kan vi inte hämta temperaturen i Delsbo!

Inlägg av bruka »

Ja felmeddelande som rubriken lyder.
Har kollat allt här hemma och det ser ut att fungera som det ska från min sida.

När jag testar att skicka med webbläsaren: http://temperatur.nu/report/puttemp.php ... 890&t=2.56 (med min id)
så får jag följande medd:

0) { $of = fopen("/var/www/temperatur.nu/report/$s.txt", "w"); fputs($of,$t); echo "ok! ($t)"; }else { $check = mysqli_query($dbh,"select UNIX_TIMESTAMP(last_update) from temperatur where alias=\"$s\" AND cmd=\"$id\""); if (mysqli_num_rows($check) > 0) { $of = fopen("/var/www/temperatur.nu/report/url_$s.txt", "w"); fputs($of,$t); echo "ok! ($t)"; }else { echo "Fatal, failure! Kan inte inte matcha stad och id!"; } }

Jag har dubbelkollat så att min rapporterings URL stämmer.
Vad kan det vara för fel?
Edit: ser att fler stationer i min närhet haft avbrott samma tid runt halv ett idag men att de andra kommit igång igen sen.
Användarvisningsbild
Lillebror
Tar hemautomation på allvar
Inlägg: 55
Blev medlem: 05 dec 2010, 19:24
Ort: Stockholm/Haninge

Re: Just nu kan vi inte hämta temperaturen i Delsbo!

Inlägg av Lillebror »

Samma fel på Haninge
hanjohan
Wannabe
Inlägg: 5
Blev medlem: 27 jul 2015, 10:15
Ort: Boden

Re: Just nu kan vi inte hämta temperaturen i Delsbo!

Inlägg av hanjohan »

Tyvärr likadant för många stationer. Slutade räkna vid 100 och då hade jag bara kommit till bokstaven d i bokstavsordning för stationerna. Upptäckte detta genom att två av våra stationer i Boden ligger nere trots att utrustningen signalerar att den har kontakt.
Användarvisningsbild
elf98
Hemautomation - det är mer än en hobby
Inlägg: 5419
Blev medlem: 27 okt 2006, 13:49
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Just nu kan vi inte hämta temperaturen i Delsbo!

Inlägg av elf98 »

Mitt fel!

Gjorde en stor uppdatering av servern i går och det pajjade mycket mer än jag kunde förutse och jag kollade inte noga nog för att upptäcka att rapporteringen drabbats i stor grad.

Buggen är fixad nu och det ser ut att fungera som tänkt igen.

Säg gärna till om något fortfarande strular.
Grundade m.nu & temperatur.nu

Driver temperatur.nu

Bild
Skriv svar