Graddagar i Halmstad

Saknar du något på temperatur.nu? Har du hittat en ny vädersida som du tycker bör finnas med på temperatur.nu? Förstår du inte hur en viss funktion fungerar?
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
temperament
Wannabe
Inlägg: 5
Blev medlem: 29 okt 2010, 19:25
Ort: Halmstad

Graddagar i Halmstad

Inlägg av temperament »

Hej

Läste ner graddagar för Halmstad och noterade att graddagar för mars månad är uträknade från en temperatur om 12 grader. Graddagar för oktober månad är uträknade från 17 grader, April och Maj 10 grader och september efter 13 grader

Enligt vattenfall och Wikipedia beräknas graddagar enl nedan och efter 17 grader övriga månader.

Månad April Maj-Juli Augusti September Oktober
Referenstemperatur +12°C +10°C +11°C +12°C +13°C

Är det fel på era beräkningar eller vad gäller. Om de nedlästa datauppgifterna gäller måste väl även normalårets graddagar för Halmstad som lär vara 3325 också anpassas efter era data.

Tacksam för svar
Användarvisningsbild
elf98
Hemautomation - det är mer än en hobby
Inlägg: 5419
Blev medlem: 27 okt 2006, 13:49
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Graddagar i Halmstad

Inlägg av elf98 »

Välkommen till forumet!

Du har helt rätt, de graddagar som du laddat ner är felaktiga. Månaderna hade blivit förskjutna vid beräkningen av graddagar. Tack för att du hittade felet och rapporterade det!

Buggen är rättad och laddar du ner informationen igen kommer graddagarna att stämma.
Grundade m.nu & temperatur.nu

Driver temperatur.nu

Bild
temperament
Wannabe
Inlägg: 5
Blev medlem: 29 okt 2010, 19:25
Ort: Halmstad

Re: Graddagar i Halmstad

Inlägg av temperament »

Hej
Det var ju bra att buggen är rättad. Laddade ner filen igen, men tyvärr saknades graddagar. Endast datum och temp fanns med.
Användarvisningsbild
elf98
Hemautomation - det är mer än en hobby
Inlägg: 5419
Blev medlem: 27 okt 2006, 13:49
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Graddagar i Halmstad

Inlägg av elf98 »

Hm...

Är du säker på att du valde att få med graddagar? När jag testar själv så fungerar det som det är tänkt!
Grundade m.nu & temperatur.nu

Driver temperatur.nu

Bild
temperament
Wannabe
Inlägg: 5
Blev medlem: 29 okt 2010, 19:25
Ort: Halmstad

Re: Graddagar i Halmstad

Inlägg av temperament »

Sorry

Glömde klicka på graddagar :oops:
temperament
Wannabe
Inlägg: 5
Blev medlem: 29 okt 2010, 19:25
Ort: Halmstad

Re: Graddagar i Halmstad

Inlägg av temperament »

Hej igen

Eftersom jag nyligen installerade en värmepump har jag fått ett visst intresse att kunna mäta effekten av densamma. Har någon en aning om var jag får tag på månadsfördelningen av normalårets graddagar för Halmstad som lär vara 3325?
Tacksam för alla tips var jag kan hitta uppgiften; har googlat men utan resultat

Det är kanon att gratis kunna hämta uppgifter här om graddagar!
Skriv svar