temperaturkurva

Saknar du något på temperatur.nu? Har du hittat en ny vädersida som du tycker bör finnas med på temperatur.nu? Förstår du inte hur en viss funktion fungerar?
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
södden
Wannabe
Inlägg: 7
Blev medlem: 19 okt 2012, 13:26
Ort: Västernorrland

temperaturkurva

Inlägg av södden »

Jag skulle vilja ha två nya funktioner på http://www.temperatur.nu (webbsidan alltså) där man kan se temperaturkurvan.
Idag finns det snabbval för en dag / en vecka / en månad etc etc...

Jag skulle vilja att det fanns en funktion där man kan med pilar (höger/vänster) öka respektive minska vidden (i tid sett) tittfönstret.
T.ex om jag har inställt på snabbvalet "en månad" så skulle man kunna klicka höger/vänster för att då öka med en månad åt gången och ändå behålla centreringen (tidpunkten som är i mitten i tittfönstret bibehålls).
Har man inställt på vyn "en vecka" så ökar /minskar man med en vecka per klick...

Sen skulle jag vilja att det fanns en scrollbar i underkant så man kan scrolla inom HELA din lagrade mätperiod.
Har jag inställt på tittvyn "en vecka" så ska jag ändå kunna scrolla i sidled tre år bakåt t.ex till min start...
Fördelen med detta är att om jag vill titta på en specifik dag/vecka för två år sedan t.ex så söker jag upp den dagen precis som man gör idag med funktionen "egen graf" men jag kanske vill stega framåt och bakåt. Då kan man göra det med scrollisten istället för att hela tiden söka om på "egna grafen"

Mvh Micke
södden
Wannabe
Inlägg: 7
Blev medlem: 19 okt 2012, 13:26
Ort: Västernorrland

Re: temperaturkurva

Inlägg av södden »

Såg nu att del av en funktion jag efterlyst faktiskt finns. Man kan stega i tid men bara om man utgår från dags datum.
Väljer man att titta på en vecka två år bak i tiden så försvinner möjligheten att stega framåt o bakåt veckovis från den tidpunkten
Skriv svar