Mer info kring min/max/medel

Saknar du något på temperatur.nu? Har du hittat en ny vädersida som du tycker bör finnas med på temperatur.nu? Förstår du inte hur en viss funktion fungerar?
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
södden
Wannabe
Inlägg: 7
Blev medlem: 19 okt 2012, 13:26
Ort: Västernorrland

Mer info kring min/max/medel

Inlägg av södden »

Hejsan,

Lite önskemål: :)

- När man klickar på ett dygn, en vecka, en månad etc etc så sammanställer sidan vilken min.temp, max.temp och medeltemp du haft för aktuell period du valt och skriver ut det under grafen. Jag skulle även vilja att det skrevs ut vid vilket datum/tidpunkt som t.ex min.temp o max.temp inföll.T.ex om jag valt "egen graf" och satt tidsfönstret till senaste tre månaderna skulle resultatet kunna se ut så här:
______________Min_________________________Max_______________________Medel___________Senast
______2016-09-02 kl 06:09, -2,3C_____2016-08-23 kl 14:37, 14,3C____________7,8C____________-0,4C


- När man tittar i listan över alla stationer så går det idag "bara" att sortera alfabetiskt eller på livetemperatur. Jag skulle även vilja kunna sortera listan på vilken station som haft min- och max.temp samt högst/lägst medeltemp för t.ex senast dygnet, veckan, året, egen specificerad period eller ett specifikt klockslag...
Alltså kunna skapa en lista som t.ex sorterar lägst medeltemp för ett år bakåt eller sorterar på lägst temp kl 02:00 den 14e augusti 2015...

I övrigt tack för en bra sida! :)
Användarvisningsbild
elf98
Hemautomation - det är mer än en hobby
Inlägg: 5419
Blev medlem: 27 okt 2006, 13:49
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Mer info kring min/max/medel

Inlägg av elf98 »

Hej,

Tack för feedback! Det är ovärderligt att få in tips på nya funktioner.

I nuläget ligger vidareutveckling av temperatur.nu lite på is pga tidsbrist, men någon gång ska jag ta tag i att lägga till nya funktioner och features! :)

/Erik
Grundade m.nu & temperatur.nu

Driver temperatur.nu

Bild
Skriv svar