Borttagning av station

Saknar du något på temperatur.nu? Har du hittat en ny vädersida som du tycker bör finnas med på temperatur.nu? Förstår du inte hur en viss funktion fungerar?
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
lasse64
Wannabe
Inlägg: 14
Blev medlem: 18 jun 2009, 23:43
Ort: roknäs
Kontakt:

Borttagning av station

Inlägg av lasse64 »

Hej!
An någon anledning så verkar inte det fungera att ladda upp mätvärdena från min temperaturmätning. Här hemma fungerar allt som det ska och mina egna diagram skapas på rätt sätt. Vore bra om stationen togs bort från temperatur.nu (piteå/roknäs) trist efter så många år (8 år) men av någon anledning fungerar det inte. Min egen webbapp tar värden från samma ställe och där är det inga problem.
Tack på förhand!
larky
Moderator
Inlägg: 1166
Blev medlem: 01 feb 2008, 12:21
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Borttagning av station

Inlägg av larky »

Bara en fråga innan jag tar bort Roknäs, ligger websidan på one.com som webhotell?
Det ser ut som att data hämtas bra, men det är samma siffror en timme i taget och det blir inte så bra.

Dom har infört lite ändringar nyligt som ställer till det. Om det är one.com, prova attt lägga en .htaccess fil i roten på katalogen där realtidsdatan hämtas.


en .htaccess fil med innehållet:

<Files realtime.txt>
Header add "disablevcache" "true"
</Files>
lasse64
Wannabe
Inlägg: 14
Blev medlem: 18 jun 2009, 23:43
Ort: roknäs
Kontakt:

Re: Borttagning av station

Inlägg av lasse64 »

Hej!

Ja det är one.com som webbhotell. Ska kika på det där.

fick ingen förändring på det där. kan ha gjort fel. har även lagt upp temperaturfilen på annat ställe. Testa använd denna istället:

http://lasse.rostit.kund.riksnet.se/temptxt/temp.txt
larky
Moderator
Inlägg: 1166
Blev medlem: 01 feb 2008, 12:21
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Borttagning av station

Inlägg av larky »

Bytt, det verkar fungera bättre.
lasse64
Wannabe
Inlägg: 14
Blev medlem: 18 jun 2009, 23:43
Ort: roknäs
Kontakt:

Re: Borttagning av station

Inlägg av lasse64 »

larky skrev:Bytt, det verkar fungera bättre.
Najs!
Skriv svar