Leverera temperatur från Shelly H&T

Saknar du något på temperatur.nu? Har du hittat en ny vädersida som du tycker bör finnas med på temperatur.nu? Förstår du inte hur en viss funktion fungerar?
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
Lindstrand
Wannabe
Inlägg: 7
Blev medlem: 24 jan 2007, 23:58
Ort: Knislinge
Kontakt:

Leverera temperatur från Shelly H&T

Inlägg av Lindstrand »

Hej!
Jag har varit med på temperatur.nu i många år först med trådad temperaturmätning sedan med 433 MHz, har även velat leverera via min Netatmo, vilket dessvärre inte har varit möjligt. Min 433 MHz sensor tappar tyvärr ofta kontakten med mottagaren trots att jag har extraantenn. Det gör att temperaturen brukar saknas några timmar dagligen.

Nu har jag beställt en Shelly H&T https://shelly.cloud/products/shelly-hu ... on-sensor/ för att se om det går att leverera temperaturen via den istället. Det borde vara möjligt eftersom de har har open source och efter vad jag förstår lagras värdena dessutom automatiskt i cloud. Är det någon som levererar temperaturen till temperatur.nu med Shelly och har en lösning?
larky
Moderator
Inlägg: 1166
Blev medlem: 01 feb 2008, 12:21
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Leverera temperatur från Shelly H&T

Inlägg av larky »

Jag hittar inget i beskrivningen av shellys API som tillåter att man kan läsa ut temperaturer, men det kanske finns?

Netatmo fungerar för övrigt bra att hämta mätdata till temperatur.nu, så länge det är samma mailadress på forumanvändaren och stationsägaren så ska det funka.
Skriv svar