Problem med rapportering

Saknar du något på temperatur.nu? Har du hittat en ny vädersida som du tycker bör finnas med på temperatur.nu? Förstår du inte hur en viss funktion fungerar?
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
Leif D
Wannabe
Inlägg: 4
Blev medlem: 02 nov 2014, 16:41
Ort: Norrköping

Problem med rapportering

Inlägg av Leif D »

Norrköping/Oxelbergen
Jag har ju en tid haft problem med solpikar. Detta eftersom klippta buskar inte längre skymde på samma sätt som förut.
På uppmaning att strunta i auto-mail om detta så har jag gjort detta.
Senare har jag flyttat givarna för att få dessa i skugga igen. Verkade fungera.
Men sedan några veckor, så har vi en byggställning på huset (gångdäck i metall), som gör att signalen från givarna har varit på gränsen till att inte nå fram till mottagaren.
Idag så tröttnade detta tydligen helt och min rapportering blockerades efter en tid. Dock, när jag nu gjort en ny tillfällig placering i skugga på bättre höjd, så börjar det rapportera igen. 11.54 fick jag sms om att temperaturen stigit för snabbt sedan föregående mätning 10.35.09 (9,0C), då hade temperaturmätningen legat på 9,0 sedan klocka 6 på morgonen. Förståeligt då givarna plötsligt börjar rapportera 20,8C ungefär.
Det känns ju lite surt att fixa felet man har (utebliven rapportering pga dålig signal) när man sen direkt blir blockerad för att temperaturen gör ett jätteskutt.
Frågan är då...
- Finns något sätt att själv göra reset på mätningen..?
- Hur lång tid ligger rapporteringen nere..?
- Mätningen går ju tydligen fram till temperatur.nu, då verkliga värden syns admnistrationssidan för mätpunkten, men kan man tex ta bort och sen åter lägga till mätpunkten ..?
Användarvisningsbild
elf98
Hemautomation - det är mer än en hobby
Inlägg: 5419
Blev medlem: 27 okt 2006, 13:49
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Problem med rapportering

Inlägg av elf98 »

Så är inte tanken att det ska bli - men det har varit ett känt problem.

Fixat nu - så i framtiden kommer inte temperaturdifferanser att blockera när det har gått mer än 10 minuter.
Grundade m.nu & temperatur.nu

Driver temperatur.nu

Bild
Skriv svar