RSS FLÖDE I LOGTEMP ?

LogTemp är en enkel mjukvara med ett brett stöd för temperatursensorer AD-chip samt luftfuktighetsmätare.
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
Uddebo
Wannabe
Inlägg: 9
Blev medlem: 11 jul 2007, 13:56
Ort: Norrköping

RSS FLÖDE I LOGTEMP ?

Inlägg av Uddebo »

Hej Jag undrar om någon har fått igång ett RSS -Flöde i logtemp.
Om inte annat hur ska man göra.

Just nu har jag bara i kryssat
Bilagor
Fönster klipp
Fönster klipp
logtemp.tiff (20.64 KiB) Visad 5533 gånger
Uddebo
Wannabe
Inlägg: 9
Blev medlem: 11 jul 2007, 13:56
Ort: Norrköping

Re: RSS FLÖDE I LOGTEMP ?

Inlägg av Uddebo »

Hej igen.
Nu har jag lyckats få till RSS-Feeden i LOGTEMP

1.
Installera XAMPP ( Apache Server) / Om du inte har någon egen server.

2.Gå till Setup i LOGTEMP och välj RSS.

3. Lägg filen som LOGTEMP RSS tillverkar i mappen XAMP/HTDOCS eller valfri plats hos din server.

4.Tryck på knappen COLUMN och välj vad du vill se genom att kryssa i respektive ruta.

5.Välj vilken sensor som du vill använd dig ut av genom att markera den och välja properties i fliken SHOW så kryssar du i rutan till vänster om RSS.

Hoppas att det hjälper någon mer som vill nyttja denna finess.

________________________________________________________________________________________________________
Svar i från Miko /LOGTEMP

Hi,

When you tick ”Save last measures to rss-feed”, LogTemp will create lt-rss.xml file containing desired data. Then you have to supply this file to web server, by using LogTemp ftp-transfer or some other software. If you have web server in the same machine, you could have rss-feed path according to that server.

Web server will finally provide rss-feed, LogTemp only provides contents for it via ”lt-rss.xml” file. Opening xml-file directly from it’s location does not work, there has to be web server serving clients.

Best regards,

Mikko Rintala

MR Soft
Användarvisningsbild
CirruZZ
Master Moderator
Inlägg: 1621
Blev medlem: 13 feb 2008, 16:46
Ort: Ystad

RSS FLÖDE I LOGTEMP ?

Inlägg av CirruZZ »

Föredömligt att du svarar dig själv när du hittat lösningen! På så sätt hjälper du andra...så ska forum funka!
Skriv svar