Logtemp och SMTP-problem

LogTemp är en enkel mjukvara med ett brett stöd för temperatursensorer AD-chip samt luftfuktighetsmätare.
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
qwerty
Wannabe
Inlägg: 9
Blev medlem: 01 okt 2010, 09:15
Ort: Hallsberg

Re: Logtemp och SMTP-problem

Inlägg av qwerty »

Ja! Temp är nu högre än angiven högsta temp.
Inget mail även om larmgräns ändras så larm uvslutas ocg omstart.
Senast redigerad av qwerty den 02 okt 2010, 10:55, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
elf98
Hemautomation - det är mer än en hobby
Inlägg: 5419
Blev medlem: 27 okt 2006, 13:49
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Logtemp och SMTP-problem

Inlägg av elf98 »

Jag tror att larmgränsen måste passeras för att larmet skall skickas, dvs om temperaturen redan är utanför gränsen kommer troligtvis inte något mail att skickas.

Det kan även vara så att maillarmet måste aktiveras för de sensorer man vill ha larm på, har inte LogTemp installerat på den här datorn, men testa att högerklicka på sensorn och kolla runt lite i de inställningarna.
Grundade m.nu & temperatur.nu

Driver temperatur.nu

Bild
qwerty
Wannabe
Inlägg: 9
Blev medlem: 01 okt 2010, 09:15
Ort: Hallsberg

Re: Logtemp och SMTP-problem

Inlägg av qwerty »

Jag ska virra vidare, karnske jag hittar rätt med tide.
.
klintan
Wannabe
Inlägg: 4
Blev medlem: 17 feb 2012, 17:46
Ort: Sverige

Re: Logtemp och SMTP-problem

Inlägg av klintan »

Hej,

Gammal tråd det här, men eftersom jag själv sitter och bråkar med SMTP-funktionen tänkte jag kolla om ni hittade någon bra lösning på problemet utan att starta en ny tråd.

Jag försöker skicka via Googles smtp.gmail.com och port 587. Jag har testat alla möjliga inställningar utan framgång. Får felmeddelandet "SMTP Fel,11004 / 8".

Jag kör även en plugin till Switchking och den kan skicka via smtp.gmail.com, så det är inget fel på mitt Gmail-konto eller liknande utan det är inställningen i Logtemp som jag inte lyckas få till. Har det med SSL att göra? Kan man aktivera det i Logtemp?

Tacksam för tips!
Skriv svar