flera last.csv?

LogTemp är en enkel mjukvara med ett brett stöd för temperatursensorer AD-chip samt luftfuktighetsmätare.
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
Micke-Falo
Tar hemautomation på allvar
Inlägg: 57
Blev medlem: 17 nov 2011, 19:33
Ort: Raftsjöhöjden/Frösön
Kontakt:

flera last.csv?

Inlägg av Micke-Falo »

Kan man på nåt vis få en last.csv för varje givare istället för en för alla givare? Kör med Nexahome och den tittar på ett värde på en viss rad.. varje gång jag gör en förändring i 1-wire nätet (ta bort eller lägga till en temgivare) så visas det fel värde i Nexahome och man måste gå in och ändra alla sökvägarna där. även ställt frågan på neaxome forumet om man kan får Nexahome att själv leta reda på angiven givare och värde i last.csv filen.

/Micke
sonnyboy
Hemautomation - det är mer än en hobby
Inlägg: 311
Blev medlem: 25 feb 2011, 21:59
Ort: Västerås

Re: flera last.csv?

Inlägg av sonnyboy »

Behöver du alla filer i din last.csv? Om inte så kan du ju avmarkera dom som du inte behöver och på så vis få med de enheter som är relevanta.
BeyondMeasure 1.10
HomeCenter 2
Micke-Falo
Tar hemautomation på allvar
Inlägg: 57
Blev medlem: 17 nov 2011, 19:33
Ort: Raftsjöhöjden/Frösön
Kontakt:

Re: flera last.csv?

Inlägg av Micke-Falo »

Jo, jag vill ha med alla värden, men har dels haft problem med några givare som ibland inte är med.. och jag vill att de givarnas värde inte visas då i Nexahome men de övriga kan få visas dom tidigare..
Micke-Falo
Tar hemautomation på allvar
Inlägg: 57
Blev medlem: 17 nov 2011, 19:33
Ort: Raftsjöhöjden/Frösön
Kontakt:

Re: flera last.csv?

Inlägg av Micke-Falo »

Lösningen på mitt problem finns här: http://www.telldus.com/forum/viewtopic. ... &start=555
Skriv svar