LogTemp till url

LogTemp är en enkel mjukvara med ett brett stöd för temperatursensorer AD-chip samt luftfuktighetsmätare.
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
Larsson
Inlägg: 1
Blev medlem: 20 mar 2013, 21:10
Ort: Falköping

LogTemp till url

Inlägg av Larsson »

Hej!
Jag är väl inte någon datahacker men ett intresse för väder gör att jag försöker lära mig.
Jag använder LogTemp och onewire. Nu vill jag föra över mätresultaten till url:en temperatur.nu jag har alla inloggningsuppgifter så det är klart.
Vad jag undrar över är hur gör jag inställningarna i LogTemp så det går automatiskt att skicka mätuppgifterna.
Har sökt på forum men inte hittat det jag söker.

Hälsningar
Per Larsson
Falköping/Gamla stan
Användarvisningsbild
CirruZZ
Master Moderator
Inlägg: 1621
Blev medlem: 13 feb 2008, 16:46
Ort: Ystad

Re: LogTemp till url

Inlägg av CirruZZ »

Såg ditt mail till supporten men jag svara här.

Jag är osäker på om det är så att Logtemp har den funktionen. Men i och med att jag inte använder Logtemp själv så vet jag inte.

Vad du kan göra om du har dropbox installerat, är att spara last.html i public delen så kan vi hämta där ifrån. Då behöver du inte ladda upp filen till något webbhotell eller dylikt. Vet att vi har en station som jobbar så.
fr3D
Gillar hemautomation
Inlägg: 28
Blev medlem: 12 jan 2010, 20:25
Ort: Svärtinge

Re: LogTemp till url

Inlägg av fr3D »

Det bästa sättet är att inte förlita sig på redan existerande mjukvara. Om du inte vet hur den mjukvaran fungerar så kommer du aldrig få kontroll över ditt system. Gör din egen mjukvara istället och få 100% kontroll.

Bash funkar till 99%

Jag använder bash och anroppar en del program skrivna i free pascal. Funkar klockrent.
Stein
Wannabe
Inlägg: 16
Blev medlem: 17 nov 2007, 19:33
Ort: Bromsten/Stockholm

Re: LogTemp till url

Inlägg av Stein »

Lånar tråden.
Jag trodde detta skulle vara lättare och Logtemp skulle ordna allt bara jag fibblade lite i inställningarna. . .

Har ju fått en eminent rapporteringsurl, som jag inte förstår hur jag skall använda tyvärr.
Letat igenom forumet men går totalt bet på detta.

Behöver jag något annat program för att rapportera temperaturen?
Hur gör jag lättast?

Temperaturen kommer in i en dator med win 7 32 bitars
Skriv svar