VWS?

Generella Windowsfrågor och frågor gällande Windowsmjukvara som saknar egen forumkategori skall postas i detta forum
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
edthwes
Wannabe
Inlägg: 10
Blev medlem: 26 jul 2011, 15:11
Ort: Lidingö

VWS?

Inlägg av edthwes »

Hittar ingen specifik plats för VWS frågor, går det bra här?
Har just dragit igång min WMR928 med VWS, och blir förbryllad över ett antal ikoner som dyker upp som ser ut som en "fullmåne" utan data, se bifogad bild. Jag går in i Modify display, och slår av det ena efter det andra utan att dom försvinner. Men Moon Phase har ett antal neddimmade options iklickade, som skulle kunna vara dessa jag ser. Men dom kan jag ju inte ta bort? (på den bifogade bilden syns det inte så tydligt att dessa kryssrutor verkligen är neddimmade och inte kan ändras... Alla övriga displayer kan jag labba med)
Bilagor
vws2.png
edthwes
Wannabe
Inlägg: 10
Blev medlem: 26 jul 2011, 15:11
Ort: Lidingö

Re: VWS?

Inlägg av edthwes »

Och när jag nu börjat en tråd om VWS och nybörjarproblem, nästa konstighet:
I går när jag startade fick jag fina grafer, kunde välja att titta på hela tidsmängden, eller bara sista timmen. Nu efter omstart pga annan installation så blir alla grafer så att dom har en liten bit med värdet 0 i början, se mitt exempel, den vänstar grafen visar en timme, verkar ju vara 0 i början, den högra visar 12 timmar, likadant, noll i början men inte i början av sista timmen alltså. Vad jag än väljer för intervall, så verkar den sätta värdet noll i början. Detta innebär ju t ex att jag inte kan se några vettiga värden efter det, dvs man kan inte läsa av mer exakt vad tempen var eftersom skalan blir så liten. Titta jag i datafilen (csv) så finns ju alla mätpunkter med
Bilagor
vws3.png
edthwes
Wannabe
Inlägg: 10
Blev medlem: 26 jul 2011, 15:11
Ort: Lidingö

Re: VWS?

Inlägg av edthwes »

Ok, jag har nu uppgraderat till inernet versionen, och det verkar funka bättre nu, så vi kan glömma detta tror jag!
Skriv svar