Programvara istället för Cumulus

Generella Windowsfrågor och frågor gällande Windowsmjukvara som saknar egen forumkategori skall postas i detta forum
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
Användarvisningsbild
522167
Tar hemautomation på allvar
Inlägg: 70
Blev medlem: 19 mar 2013, 14:09
Ort: Hallen

Programvara istället för Cumulus

Inlägg av 522167 »

Hej...

Jag undrar någon vet ett program som har ungefär samma funktioner som cumulus. Alltså att man kan få ut bara vissa data från programmet och lägga upp det på hemsidan.

Mitt problem med cumulus är att den har svårigheter att koppla upp mot FTP server vilket gör att rapporteringen till temperatur.nu inte blir konstant utan en massa avbrott. Just nu ser min kurva mer ut som en streckad linje :)

På min sida vill jag ha en enhetlig layout och inte en massa plotter och krimskrams som för mig är onödig info, utan vill själv välja vad som ska visas.
http://www.hakansta.com
Raspberry Pi B+ - 3xDS18B20+ sensorer -
Användarvisningsbild
Magnus
Gillar hemautomation
Inlägg: 26
Blev medlem: 15 jan 2007, 10:42
Ort: Karlstad
Kontakt:

Re: Programvara istället för Cumulus

Inlägg av Magnus »

Jag har tidigare använt WUHU http://en.wikipedia.org/wiki/WUHU_%28software%29 i ett antal år. Den fungerade bra och var mycket driftsäker.

Eftersom kombinationen Windows 7, Väderstation med serieutgång och dator utan serieutgång ställde till problem ihop med WUHU, serie-USB-omvandlaren och WUHU gick inte så bra ihop, så bytte jag till Cumulus som dock som du skriver hänger sig relativt frekvent i samband med ftp.

WUHU har ungefär samma funktionalitet som Cumulus, man definerar en, eller flera,template som sedan automatiskt uppdaterar med aktuella värden så ofta man själv vill.
PatrikN78
Tar hemautomation på allvar
Inlägg: 99
Blev medlem: 24 dec 2011, 16:24
Ort: Jämjö

Re: Programvara istället för Cumulus

Inlägg av PatrikN78 »

Om ftp är enda problemet så borde man väl kunna lösa det med nån annan ftp-programvara?
Skriv svar