Mjukvara för Windows x64?

Generella Windowsfrågor och frågor gällande Windowsmjukvara som saknar egen forumkategori skall postas i detta forum
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
scrollit
Inlägg: 2
Blev medlem: 10 sep 2008, 15:12
Ort: Piteå

Mjukvara för Windows x64?

Inlägg av scrollit »

Finns det någon mjukvara som rullar på Windows 64-bit operativ (win2008 server)?
Maxim verkar ha fungerande x64-drivrutiner, men t.ex. LogTemp är inte anpassat att nyttja dem. :(
Quart
Moderator
Inlägg: 566
Blev medlem: 17 jun 2007, 21:14
Ort: Hindås
Kontakt:

Re: Mjukvara för Windows x64?

Inlägg av Quart »

Tror inte att du är i behov att använda 64 bitars applikationer för att mäta temperaturer.
Krävs inte så mycket.
32 bitars applikationer fungerar i Win 2008 också.
scrollit
Inlägg: 2
Blev medlem: 10 sep 2008, 15:12
Ort: Piteå

Re: Mjukvara för Windows x64?

Inlägg av scrollit »

Ja, nog räcker prestandan i sig gott och väl till i 32-bitars-applikationer. Men, jag håller inte med dig om att dessa applikationer fungerar även på en x64-maskin. Problemet med t.ex. LogTemp är att det programmet är kodat att hämta 1-wire-data genom filen ibfs32.dll, vilket alltså är en fil som endast återfinns i 32-bitarsdrivrutinen.
Quart
Moderator
Inlägg: 566
Blev medlem: 17 jun 2007, 21:14
Ort: Hindås
Kontakt:

Re: Mjukvara för Windows x64?

Inlägg av Quart »

ok, kanske du skall kolla efter en annan applikation ?
Kolla med Per, http://www.pmalmberg.comhan har grymt bra applikation för att läsa 1-wire
PerM
Hemautomation - det är mer än en hobby
Inlägg: 822
Blev medlem: 23 feb 2007, 14:46
Ort: Vallentuna
Kontakt:

Re: Mjukvara för Windows x64?

Inlägg av PerM »

Hej,

PI, eller mSure, som det snart heter, stöder idag inte x64 men jag ser inga hinder för att göra det. Det lär inte hinnas med i nästa version, men kanske den där efter om jag är på humör :)

Punkten uppsatt på TODO-listan
Skriv svar