Programvara till ws2500-11

Generella Windowsfrågor och frågor gällande Windowsmjukvara som saknar egen forumkategori skall postas i detta forum
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
Hmph
Gillar hemautomation
Inlägg: 30
Blev medlem: 04 jan 2007, 20:16
Ort: Gällinge
Kontakt:

Programvara till ws2500-11

Inlägg av Hmph »

Hej !

Någon som känner till annan passande programvara som fungerar till ovan nämnda väder station ?

Weather Display finns och den provar jag med just nu men är inte direkt fet impad av den programvaran, verkar finnas en hel del buggar konvergerings problem mellan celsius o farenhiegt o.s.v. plus att det grafiska gränssnittet på minner om windows 3.11 typ men om de kniper så får det duga dock, bättre än inget.

MVH\\michael
safecast
Tar hemautomation på allvar
Inlägg: 141
Blev medlem: 10 nov 2006, 00:06
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av safecast »

http://www.pcweatherstation.com/

Bra pris också. 30 Euro.. Finns en demoversion för nedladdning.

Ren och snygg, nackdelen är att man måste behärska tyska för att hänga med om supporten i forumen.

Mvh
Rickard
Hmph
Gillar hemautomation
Inlägg: 30
Blev medlem: 04 jan 2007, 20:16
Ort: Gällinge
Kontakt:

Inlägg av Hmph »

Tack för tipset !

Jag gillar den skarpt, vad jag inte vet just nu är om den har intern FTP i den skarpa versionen, ska fråga och åter komma !

MVH\\michael
Hmph
Gillar hemautomation
Inlägg: 30
Blev medlem: 04 jan 2007, 20:16
Ort: Gällinge
Kontakt:

Inlägg av Hmph »

FTP

Det är förberett men ännu inte i funktion.

Jag köpte programet rakt av, efter att ha prövat demoversionen kännde jag mig något så när övertygad om att det var ett bra program.
Jag använder aceftp3 att ladda upp aktuella filer till internett genom att schema läga scripts.

Och än så länge inga haverier eller koruptadata :D
Skriv svar