Behöver lite tips...

Generella mjukvarufrågor som inte är beroende av vilket operativsystem som körs skall ställas i denna kategori
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
Zed
Wannabe
Inlägg: 7
Blev medlem: 11 nov 2012, 20:14
Ort: Vikingstad

Behöver lite tips...

Inlägg av Zed »

Hej !

Parkerar frågan här eftersom jag inte riktigt vet var den hör hemma.

Skulle behöva lite tips på hur jag får hem väderdata från min WH-1080 i min sommarstuga. Tanken är att kunna lagra väderdata för framtiden samt att kunna presentera det på en hemsida.

Jag är inte programmingskunnig varför jag helst behöver tips på färdiga lösningar, eller i alla fall sådana som jag själv kan fixa. Däremot har jag stort teknikintresse samt bra datorvana.

Nåväl, jag har en sommarstuga som sagt. Där finns en wh-1080 samt mobil bredband via en Globesurfer III-router. Routern har kapacitet för no-ipadress vilket jag oxå kör för att fjärrstyra den.

Jag vill inte ha en burk som står och går i stugan varför jag sneglar på en raspberry pi för ändamålet. Men, finns det några hyggligt färdiga lösningar att ta till då jag som sagt inte är nån hejare varken på att tillverka egen eller att kunna modda befintlig mjukvara för ändamålet. Hur skulle ni göra på en amatörnivå ?

Kan, även om det är sekundärt, lägga till att jag i alla fall fått en Tellstick Net stå och tuffa där med vilken jag kopplat ihop en Oregon-givare med temperatur.nu ( Västervik / Stora Askö ) med en nuvarande upptid på cirkus 78 %. Verkar finnas ganska många störningsrisker därute.

Har förstått att det finns mycket duktigt folk här. Hur skulle ni göra ? / Med vänlig hälsning, Mats

Ps. Just ja, kan man trixa in väderdata på en ( blogg )hemsida som bygger på Wordpress-plattformen ? ( Annars skaffar jag givetvis nån annan sida. )