Kod: Markera allt
local pStart = "06:00" -- Start of time period
local pEnd = "21:00" -- End of time period
local allow = false -- true runs scene during period, false blocks it
local hS, mS = string.match(pStart,"(%d+)%:(%d+)")
local mStart = (hS * 60) + mS
local hE, mE = string.match(pEnd,"(%d+)%:(%d+)")
local mEnd = (hE * 60) + mE
local tNow = os.date("*t")
local mNow = (tNow.hour * 60) + tNow.min
if mEnd >= mStart then
return (((mNow >= mStart) and (mNow <= mEnd)) == allow)
else 
return true
end

, det kom med när jag kopierade koden jag testade i Veran. Du kan ju ändra till vad du behöver.
, det kom med när jag kopierade koden jag testade i Veran. Du kan ju ändra till vad du behöver. så därför har jag en testscen med en lampa som jag tänder och släcker på kontoret, när allt fungerar som det skall kopierar jag koden till rätt scen.
 så därför har jag en testscen med en lampa som jag tänder och släcker på kontoret, när allt fungerar som det skall kopierar jag koden till rätt scen. . Har även ändrat klockslagen i Luup koden så det är inget sådant jag har glömt heller.
. Har även ändrat klockslagen i Luup koden så det är inget sådant jag har glömt heller.  ?
 ? Jag har också läst det du refererar till om Zigbee-protokollet men jag hoppas på att det räcker med att uppdatera firmware i Veran.
  Jag har också läst det du refererar till om Zigbee-protokollet men jag hoppas på att det räcker med att uppdatera firmware i Veran. . Vi har en 433 MHz nexa trådlös kronbrytare på var sida om sängbordet. En av knapparna på var brytare styr direkt respektive sänglampa medan den andra knappen på brytarna ska köra scenerna i fråga.
. Vi har en 433 MHz nexa trådlös kronbrytare på var sida om sängbordet. En av knapparna på var brytare styr direkt respektive sänglampa medan den andra knappen på brytarna ska köra scenerna i fråga.