ZME_WALLC-S med HC2, går ej block-programera scen

Diskussioner och support runt controllers med Z-wave.
Ingen styrenhet? Köp en här: https://www.m.nu/z-wave/styrenheter-z-wave
SEALen
Tar hemautomation på allvar
Inlägg: 51
Blev medlem: 14 nov 2013, 15:36
Ort: Sundsvall

ZME_WALLC-S med HC2, går ej block-programera scen

Inlägg av SEALen »

Hepp. köpte ZME_WALLC-S vägg knappen. Efter lite problem att includera den så fick jag in den efter en factory reset.
Den är nu tillagd och står som "Device kind: Remote Controller, Producer: Z-Wave.Me, Version: 1.1" och det finns en template så man behöver inte ställa in den ur manualen :)
Knapp.JPG
Knapp.JPG (34.72 KiB) Visad 2503 gånger
Nu till problemet.

Försöker skapa en block-scen som jag styr med väggknappen men det går icke!
Så fort man lägger till knappen och väljer "then" på det gula blocket efter knappen och sparar så "krachar" det. Save snurren bara snurrar och snurrar i oändlighet. Laddar man om sidan så är man tillbaka till senast sparade innan man klickade på save.
Block_fail.JPG
Block_fail.JPG (49.15 KiB) Visad 2503 gånger
Klickar man save nu blir det oändlighetssnurr.... and eller or i det gula blocket går dock bra.. men så fort man har med then så är det kört.

Vad är fel?
dargosch
Tar hemautomation på allvar
Inlägg: 281
Blev medlem: 26 aug 2015, 09:37
Ort: Holmsund

Re: ZME_WALLC-S med HC2, går ej block-programera scen

Inlägg av dargosch »

Du har ingen händelse som ska utföras i din scen. Kan det vara det som spökar?
"Life is like a trumpet - if you don't put anything into it, you don't get anything out of it."
- William Christopher Handy

Rekommenderad läsning för Z-wave-entusiaster
https://bit.ly/2GS72Ez
SEALen
Tar hemautomation på allvar
Inlägg: 51
Blev medlem: 14 nov 2013, 15:36
Ort: Sundsvall

Re: ZME_WALLC-S med HC2, går ej block-programera scen

Inlägg av SEALen »

Nja, det spelar som ingen roll vad man lägger efter then... det går inte spara så fort man har then med. Provade skriva om en annan scen jag har med en keyfob. Men när jag bytte ut den mot väggknappen så fick jag direkt evighetsrullen. Provade nu med att kopiera dess LUA och skapa en lua där jag bytte ut till rätt device id men nope det funkar inte heller... men det kanske beror på att "Start when Home Center 2 starts" bockrutan försvinner så fort jag försöker spara en scen. Den är där då jag skapar en ny scen men så fort jag bara byter namn och sparar med den ifylld så försvinner den.

Glömde nämna att jag kör på version 4.100. på min HC2.
SEALen
Tar hemautomation på allvar
Inlägg: 51
Blev medlem: 14 nov 2013, 15:36
Ort: Sundsvall

Re: ZME_WALLC-S med HC2, går ej block-programera scen

Inlägg av SEALen »

Nu funkar det. Behövdes en uppgradering av programvaran i HC2:an tydligen. Kör nu på 4.110. I patch notsen står det att de fixar:
" - #0002270: zwave.me products not working."

Så då är denna löst då.
Skriv svar