Kan inte inkludera qubino flush 1d relay

Diskussioner och support runt controllers med Z-wave.
Ingen styrenhet? Köp en här: https://www.m.nu/z-wave/styrenheter-z-wave
silverridge
Wannabe

Kan inte inkludera qubino flush 1d relay

Inlägg av silverridge »

Hej,

Jag har nyss skaffat mig en homey och inkluderat diverse z wave enheter utan några större bekymmer.
Jag har även skaffat mig en qubino flush 1d relay och kopplat in på 24v till en garageport.
Kontinuerlig 24v ström-matning finns för det har jag mätt upp innan MEN jag kan inte inkludera den i Homey?

Jag lyckades "nästan" en gång då homey fick kontakt med den men vägrade slutföra inkluderingen och därefter så får jag inget svar alls.
Jag har provat att utföra en reset på qubino flush 1d relay men det går inte att återansluta den.
Det finns inga enheter att ta bort då den inte dyker upp nånstans i home, jag har även provat att ta bort den under z wave inställningar och hålla inne knappen ~3sek på qubinon men det löser inget.

Jag har provat att lägga den genom att strömsätta den samt även provat att lägga till den genom att hålla inne knappen ~3sek men inget av det genererar något resultat.

Det enda som en gång genererat något resultat var att hålla inne knappen på qubinon ett par sekunder och det var då den började inkluderas men det slutföres då som sagt inte.

Vad gör jag nu?

Edit: jag har givetvis qubino installerat på homeyn

Edit #2: Jag har provat några gånger till utan att lyckas men en av gångerna fick jag svaret vdevice.drivers.zwavebasic.pair.aborted från Homey:n