Byta till HC2?

Diskussioner och support runt controllers med Z-wave.
Ingen styrenhet? Köp en här: https://www.m.nu/z-wave/styrenheter-z-wave
Erhug
Wannabe
Inlägg: 14
Blev medlem: 07 jul 2013, 09:30
Ort: Karlstad

Re: Byta till HC2?

Inlägg av Erhug »

Har själv kört HC2 i många år och har en liknande setup (inte fullt så komplex kanske). 15 tal blandade z-wave enheter, hue/trådfri lampor, lite IP kameror, larm integration samt blandade sensorer (433 MHz och 1-wire)
Hue och Z-wave är den enkla delen (kolla snillevillas guide för Hue). På sin höjd kan du råka ut för att templates saknas för vissa z-wave enheter (inte full funktionalitet) men det problemet kommer du råka på oavsett controller.
Min personliga erfarenhet efter många år med HC2 är att man behöver någon form av sidoserver för att få till allt man önskar.
Sen om det är en raspberry eller en NUC med Windows beror på dina egna preferenser.
Kör själv en virtuell kärra med domoticz och eventghost för att lösa mina egna specialare.
Styrkan med HC är att den är ruskigt stabil samt väldigt responsiv. Kanske inte så innovativ längre men den fungerar utan att kräva nattliga omstarter eller annan handpåläggning.
Har gått långa perioder då jag näst intill har glömt bort den utav anledningen att den bara fungerat.


Skickat från min iPad med Tapatalk