Fibaro Double Smart Module FGS-224 med Athom Homey

Diskussioner runt Mottagare och Dimrar.
Exempel på mottagare: https://www.m.nu/z-wave/rela-z-wave
Exempel på dimrar: https://www.m.nu/z-wave/dimmer
Micke T
Inlägg: 1
Blev medlem: 29 jul 2020, 10:13

Fibaro Double Smart Module FGS-224 med Athom Homey

Inlägg av Micke T »

Jag behövde en reläfunktion i mitt Homey system, valet föll på Fibaro´s ganska nya Double Smart Module FGS 224.

När jag försöker lägga till denna enhet i Homey´n så finns den inte att välja bland Fibaro´s enheter, så valen står främst mellan FIBARO:
- Double Relay Switch
- Double Relay Switch 2
- Relay Switch
- Relay Switch 2

Jag har provat samtliga ovan, även de rena brytarna (Double Switch 2, Single Switch 2) utan framgång. Efter de tre+tre klicken på enhetens lilla "B" knapp börjar den först blinka rött, sedan gult för avslutningsvis blinka grönt och sedan fast grönt sken i 3-4 sekunder innan den slocknar.
Texten som kommer fram på Homeyn är:
-"ingen kompatibel Homey App har hittats för den här enheten, den har lagts till som en Z-Wave basenhet."
efter radering av denna blir ibland insttaltionstexten att den inte kan läggas till just nu, försök senare.

Någon som har en lösning på problemet?

Mer info:
Kan meddela att jag provade att köra den som "generell Z-Wave basenhet" men ingen möjlighet till styrning/reagerar inte.
Användarvisningsbild
supportM
Moderator
Inlägg: 1010
Blev medlem: 20 aug 2014, 10:27
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Fibaro Double Smart Module FGS-224 med Athom Homey

Inlägg av supportM »

Micke T skrev: 29 jul 2020, 10:47 Jag behövde en reläfunktion i mitt Homey system, valet föll på Fibaro´s ganska nya Double Smart Module FGS 224.

När jag försöker lägga till denna enhet i Homey´n så finns den inte att välja bland Fibaro´s enheter, så valen står främst mellan FIBARO:
- Double Relay Switch
- Double Relay Switch 2
- Relay Switch
- Relay Switch 2

Jag har provat samtliga ovan, även de rena brytarna (Double Switch 2, Single Switch 2) utan framgång. Efter de tre+tre klicken på enhetens lilla "B" knapp börjar den först blinka rött, sedan gult för avslutningsvis blinka grönt och sedan fast grönt sken i 3-4 sekunder innan den slocknar.
Texten som kommer fram på Homeyn är:
-"ingen kompatibel Homey App har hittats för den här enheten, den har lagts till som en Z-Wave basenhet."
efter radering av denna blir ibland insttaltionstexten att den inte kan läggas till just nu, försök senare.

Någon som har en lösning på problemet?

Mer info:
Kan meddela att jag provade att köra den som "generell Z-Wave basenhet" men ingen möjlighet till styrning/reagerar inte.
Hej,

Tyvärr inte! Det brukar fungera som generell Z-wave basenhet, då det endast är en brytare vi pratar om.

Pga semestertider har vi inte hunnit testa av dem, men ska göra det i närtid. Då kommer det upp kompatibilitetesinformation på hemsidan också.

Annars får man ligga på utvecklaren av appen och be de införa stödet. I detta fall Athom själva.

Men håll utkik på vår produktsida så kommer det upp information där när vi testat det också!

//Erik K @ m.nu
// Officiellt supportkonto för m.nu
Skriv svar