Kan termostat Secure Srt321 styra mer än en switch

Diskussioner runt sensorer med Z-wave.
Sensor går att köpa här: https://www.m.nu/z-wave/sensorer
Krille65
Inlägg: 1
Blev medlem: 15 jan 2020, 12:01

Kan termostat Secure Srt321 styra mer än en switch

Inlägg av Krille65 »

Hej, vi har en gäststuga som är bestyckad med två radiatorer av typen Termo 531050, dvs 500 W styck. En placerad i varje rum.
Varje radiator matas med en egen fas från en elcentral placerad i stugan.

Jag skulle vilja ha möjlighet att styra temperaturen i stugan och har en plan att montera en 2-kanals Z-wave brytare (fibaro-FGS223) i centralen som skall styra radiatorerna genom att slå av/på matningen till resp. radiator.
Styrningen lokalt i gäststugan skulle då komma från en Z-wave styrd Termostat som skickar av/på till z-wave brytaren. Detta ger möjlighet för gästerna att själva reglera sin temperatur om de önskar. Önskad temperatur kan då också sättas centralt genom en central z-wave kontroller, vilket ger mig möjlighet att sätta ner temperaturen när det inte finns gäster samt öka temperaturen i god tid innan gästerna anländer.
På köpet får jag också energimätning, både aktuell och aggregerad effekt samt övervakning och möjlighet till att få larm om något avviker från det normala.

Detta innebär då givetvis att respektive radiator måste vara påslagen och att termostaten är satt på max.


Jag har blivit rekommenderad att använda Secure SRT-321 som termostat, men har sett att det finns en notering i ett forum att denna termostat enbart kan direktstyra EN switch.
Min undran som jag önskar svar på är om det finns en begränsning att enbart en association kan göras i grupp 2 som avser enheter som styrs via av/på?

Om jag har missförstått hur den lokala styrningen mellan termostat och brytare skall sättas upp så tar jag tacksamt emot mer information.